stiriacum.ro

Suntem sociabili

Actualitate

Nicolae Robu vrea să transforme TIMIȘOARA într-un PARADIS! BINENȚELES dacă va fi ales!

Publicat

în

Dragi timişoreni,

Suntem împreună de opt ani pe drumul dezvoltării, modernizării și înfrumusețării Timișoarei. În acest timp, am început proiecte multe și grele și am dovedit că suntem cei mai buni la mai multe capitole, inclusiv la investițiile din fonduri europene!

Încă de la început, din anul 2012, când am devenit, prin voia dvs., Primar și m-ați votat în proporție de 49.76%, v-am promis “schimbarea în bine în forță”. V-am speriat, un pic, în primii ani, dvs. neobișnuiți fiind să vedeți peste tot lucrări, așa multe lucrări deodată, în plus, lucrări mari, pentru că predecesorii mei nu s-au legat la cap să facă și ei așa ceva, pentru că a face înseamnă răspundere, răspundere uriașă!

V-am speriat, dvs. considerând că am început prea multe deodată și prea grele să le pot duce la bun sfârșit! Ei bine, le-am dus – și le-am terminat la termen pe toate, pe absolut toate, nu așa cum mereu au spus și mai spun și acum unii-alții, dezinformatori de meserie! -. Iar dvs., văzând ce-a ieșit, folosind ce-a ieșit, ca oameni onești și drepți ce sunteți, înțelegând și cât de greu mi-a fost, greu cu lucrările în sine, dar și cu hulitul la care am fost continuu supus de către unii – beneficiari și ei, evident, fără vreo apăsare pe conștiință, de tot ce am făcut! -, ați apreciat și, pe cale de consecință, în 2016, m-ați votat în proporție și mai mare: 53%. V-am mulțumit atunci, vă mulțumesc și acum!

Am continuat, în al doilea mandat, cu lucrările mari de infrastructură de mobilitate, cele mai dătătoare de disconfort – Pasajul Jiul, Pasajul Popa Șapcă, Pasajul Iulius, Podul Dragalina, Podul Eroilor, intersecția Mărăști, intersecția Punctele Cardinale, intersecția AEM, toate principalele artere centrale, etc., etc.- și știu că v-a fost greu cu ele, dar mai știu și că acum apreciați ce-a ieșit, atât ca funcționalitate, cât și ca aspect-, apoi cu lucrări la spitale, la școli, la instituțiile culturale, la parcuri! Desigur, vom continua tot așa! De ce reușim noi să facem atâtea? Reușim, stimați timișoreni, pentru că suntem cinstiți și cu noi în frunte nu există scurgeri de bani pe canale necurate spre te miri ce destinații oculte! Reușim, pentru că iubim orașul și îi suntem dedicați trup și suflet și muncim enorm pentru el!

Bugetul municipalității pe anul 2020 este cel mai mare din istoria orașului (2,2 miliarde lei) și prevede numeroase investiţii din bugetul local, unele aflate în stadiu incipient, altele mai avansate, după cum ne-a permis birocrația și după cum am fost lăsați să ne mișcăm de către boicotorii de meserie cu care trebuie să luptăm din răsputeri pentru Timișoara:

  • construirea Pasajului Solventul
  • construirea a 2 noi poduri peste Bega – Podul Jiul și Podul ISHO/ILSA
  • construirea a 3 complexuri sportive și de agrement
  • modernizarea mai multor mari artere de circulaţie rutieră
  • construirea unei noi maternităţi – cea mai mare și mai modernă din țară
  • finalizarea noii clădiri a Spitalului de Copii
  • reabilitări și extinderi de spitale
  • reabilitări și extinderi de unităţi de învăţământ (noul campus Lenau etc.)
  • amenajarea a 10 noi centre de cultură şi artă, 8 dintre ele în fostele cinematografe readuse în patrimoniul orașului în acești ani, al 9-lea în fostul Turn de Apă din Iosefin și al 10-lea în fostul sediu al Clinicii de Dermatologie
  • amenajarea Centrului de Artă, Știință, Tehnologie şi Experiment ”Multiplexity”.

În ceea ce privește investiţiile majore din fonduri europene, pot să vă spun că am depus cel mai mare număr de proiecte din țară, 75 și de cea mai mare valoare însumată, 500 milioane euro. Toate sunt aprobate pe conținut, dar nu vom primi bani pentru toate pentru că valoarea lor însumată depășește alocările pentru Timișoara. Am dovedit, însă, că suntem cei mai buni și la acest capitol, fonduri europene!

Iată câteva dintre proiectele ce vor fi implementate pe fonduri europene:

  • refacerea liniilor de tramvai şi modernizarea străzii Calea Bogdăneştilor
  • achiziția a 21 tramvaie ultramoderne, mari – trei proiecte, fiecare de câte 7 tramvaie
  • achiziţia de 44 autobuze electrice
  • construirea de noi corpuri la Școala Generală nr. 30
  • reabilitarea a două importante clădiri istorice, ultracentrale, sedii de licee: clădirea Liceului Electromotor și clădirea Liceului MIU
  • amenajarea de spații spitalicești și dotarea lor cu echipamente ultramoderne
  • anveloparea a 74 de blocuri, in care locuiesc aproape 4 mii de familii
  • construirea a 3 creşe
  • construirea a două 2 centre multifuncţionale pentru servicii sociale
  • proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă şi apă uzată, în parteneriat cu SC Aquatim, valoarea pentru Timişoara fiind de 42 milioane de euro.

După cum vedeţi, dragi timișoreni, sunt obiective din toate domeniile vieţii comunităţii –drumuri, poduri, școli, spitale, transport public, termoficare, cultură, sport, servicii sociale -, ceea ce înseamnă că fiecare timişorean va beneficia, într-un fel sau altul, de investiţiile noastre.

Ne asumăm efortul uriaș ce trebuie în continuare făcut şi suntem convinşi că, ÎMPREUNĂ, vom reuşi să transformăm în continuare în bine oraşul nostru drag, Timişoara!

Continuă să citești
Scrie o opinie

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Celebrul Șahist Garry Kasparov a ajuns la Timișoara!

Publicat

în

De către

Garry Kasparov a fost primit în salonul oficial al AEROPORTULUI TIMIȘOARA, unde a SCRIS un mesaj în cartea de onoare A INSTITUȚIEI. A fost așteptat de Rectorul UPT Florin Drăgan. Șahistul va vorbi  la Tech Talks by UPT.

„Este prima mea vizită într-un oraș din România, în afară de București. E bine! Normal, cunosc puțin din istoria Timișoarei. Știu că de aici a început Revoluția. Îmi amintesc că, în 1989, am avut un fel de conferință a șahiștilor sovietici. În mijlocul întâlnirii, am primit informația că România s-a alăturat mișcării pentru libertate și a răsturnat regimul dictator. De aceea Timișoara rămâne în minte”, a spus Garry Kasparov.

 

 

Continuă să citești

Actualitate

Dezbateri Aprinse în CJ Timiș: Soluții Contestate și Acuze de Blocare a Votului

Publicat

în

De către

 

 

Astăzi, într-o ședință plenară tensionată, Consiliul Județean Timiș a adoptat soluția propusă de un grup de 19 consilieri județeni pentru deblocarea situației fondurilor destinate bugetelor locale. Cu toate acestea, decizia nu a fost lipsită de controverse, fiind marcată de voturile împotrivă ale grupului USR și al președintelui actual al CJ Timiș, Alin Nica, în special în ceea ce privește alocațiile către municipiul Timișoara.

Inițiativa adoptată are ca scop redistribuirea echitabilă a fondurilor, o corecție necesară față de alocările anterioare considerate nedrepte de către unii membri ai consiliului. Proiectul a fost elaborat în urma consultărilor cu primarii locali și are la bază criterii obiective, cum ar fi necesitățile comunităților și excedentul bugetar.

Cu toate acestea, procesul de votare a fost umbrit de incidente neașteptate. Proiectul de repartizare a sumelor defalcate din TVA pentru drumurile județene și comunale pe anul 2024 a fost respins în urma unei presupuse blocări a aplicației de vot, iar voturile a doi consilieri județeni nu au fost înregistrate. În plus, mai mulți consilieri au fost împiedicați să-și exprime opinia, iar unii li s-a blocat accesul la microfon și dreptul de a pune întrebări.

Aceste incidente au stârnit indignare și acuzații de atac asupra democrației și a dreptului de exprimare a votului. Liderul grupului consilierilor județeni ai PSD, Alexandru Iovescu, a convocat un plen extraordinar pentru a discuta aceste probleme și pentru a asigura că procesul democratic nu mai este împiedicat.

Într-un context marcat de tensiuni politice și acuzații reciproce, este clar că procesul decizional din CJ Timiș rămâne subiect de dezbatere și preocupare pentru toți cei implicați și pentru comunitatea locală în ansamblu.

Continuă să citești

Actualitate

S-a rezolvat conflictul de munca de la RETIM!

Publicat

în

De către

Administratorii firmei de salubritate RETIM anunta populatia de masurile luate pentru incheierea conflictului de munca deschis chiar in perioada Sarbatorilor de Paste  de angajatii firmei.                                                                                                                                                             Deși nu au fost respectate procedurile legale și exista un contract colectiv de muncă în
vigoare obligatoriu pentru societate și angajați, compania RETIM Ecologic Service S.A. a
invitat la dialog Sindicatul Liber RETIM Ecologic Service S.A. și angajații greviști, în
vederea detensionării situației. În urma acestor discuții, societatea RETIM Ecologic
Service S.A. comunică următoarele măsuri cu implementare imediată:
 Numirea unui nou Șef de Secție de Salubrizare 1 pentru coordonarea activității
personalului responsabil pentru serviciile de salubrizare din Zona 1 Timiș;
 Majorarea salariului șoferilor cu 1.000 de lei net;
 Majorarea salariului personalului deservent (încărcători) cu 246 lei net.
RETIM menționează că este, de asemenea în curs de a ajusta salariile în cadrul
companiei și pentru celelalte categorii de anagajați în vederea asigurării egalității de
tratament.
Compania îți cere scuze față de toți cetățeni afectați de disconfortul creat în ultima
săptămână și îi asigură că a întreprins măsurile necesare pentru reînceperea lucrului,
înțelegând împortanța prioritară a accesului cetățenilor la un serviciu de salubritate
derulat în parametrii optimi pentru activităţile de colectare a deșeurilor din Zona 1 Timiș,
inclusiv Municipiul Timișoara.
RETIM utilizează un sistem tehnologic de identificare, recunoaștere și contorizare a
rutelor parcurse de personalul de pe traseu, folosind un sistem de monitorizare
omologat, toți angajații fiind informați în acest sens, conform prevederilor legale în
vigoare.
Pentru remedierea situației creată, RETIM aduce la cunoștința publicului faptul că a
mobilizat echipaje suplimentare de colectare din alte zone de operare. Avem încredere
că personalul din Secția 1 de Salubrizare 1 va înțelege să reia de îndată activitatea de
colectare, desfășurată de ani de zile într-un mod responsabil.

Continuă să citești

Te-ar putea interesa și