stiriacum.ro

Suntem sociabili

Actualitate

Klaus Iohannis a promulgat noul Cod Silvic

Publicat

în

Potrivit actului normativ adoptat de Parlament și promulgat de președinte, furtul de arbori intră sub incidenţa penală indiferent de prejudiciu. De asmenea, tirurile sau camioanele cu care sunt transportaţi arborii tăiaţi ilegal vor putea fi confiscate, iar tăierile la ras vor fi interzise în rezervaţiile naturale. O alte prevedere a legii spune că avizul de transport va deveni obligatoriu şi pentru rumeguş, biomasă, coaja arborilor şi orice rest de lemn.

„În spatele unor cuvinte și tehnici legislative meșteșugite,este cosmetizat și păstrat același sistem greoi și necompetitiv, compus din sarcini administrative inutile care tolerează și protejează în continuare furtul cu acte în regulă. Continuăm să „apărăm pădurile cu ciocanul de marcat”, cu un sistem de control și o birocrație excesive, care și-au demonstrat ineficiența în ultimii 30 de ani”, susțin reprezentanții World Wide Fund.

WWF i-a solicitat președintelui Klaus Iohannis să nu promulge Codul Silvic și să-l retrimită Parlamentului.

Într-o scrisoare transmisă președintelui, reprezentanții ONG-ului susțineau că:

  • Este instituit un prag (aberant) de 10 m3 pentru a sancționa ca infracțiune silvică transporturile materialelor lemnoase care nu sunt însoţite de documente specifice de transport din care să rezulte cu certitudine legalitatea provenienţei acestora. Este practic anulată eficientizarea sistemului de combatere a tăierilor ilegale și, mai mult, este vulnerabilizată securitatea personalului silvic care are atribuții de pază a pădurilor. Astfel, pentru a stabili infracțiunea, personalul de pe teren este din nou obligat să-i surprindă pe hoții de lemne în flagrant.
  • Se incriminează ca infracţiune silvică orice tăiere fără drept, dar nu se stabilește un prag rezonabil și nu se definește în mod clar „tăierea fără drept”. Aceste prevederi vor acționa ca un „tigru de carton”: fie vor fi inaplicabile și nu vor descuraja hoții de lemne, fie riscă să genereze abuzuri care nu vor avea alt efect decât îngreunarea activității instanțelor de judecată.
  • Responsabilitatea valorificării superioare a lemnului din pădurile aflate în proprietate publică este transferată sub forma unei „dorințe” pentru viitor și eșalonată într-un mod care nu este credibil. Dezvoltarea infrastructurii forestiere (aspect esențial pentru obținerea acestui deziderat) nu este susținută legal și nici nu sunt precizate responsabilități clare pentru proprietarii și administratorii de păduri.
  • “Supraîncărcarea” ca mod de operare nu este sancționată ca infracțiune silvică. Cantitățile declarate ce rezultă din documentele specifice de transport nu sunt conforme cu realitatea (N.B. cu luarea în considerare a unor toleranţe de măsurare rezonabile) și, totuși, ele nu sunt definite ca “recoltare ilegală” a lemnului.  Este în continuare încurajată “dispariția” lemnului din pădure, neplătit și nefiscalizat. Este susținut furtul cu acte în regulă întrucât “proveniența materialelor lemnoase”, așa cum este acum definită, reprezintă doar sursa localizată de unde acestea au fost obținute/locul de recoltare și nu conține nicio referință asupra cantităților exprimate pe tipuri de materiale lemnoase.  
  • Dezincriminează tăierea fără drept/ilegală a pădurilor din afara fondului forestier național, cu impact mai ales asupra ariilor naturale protejate. Conform Rezultatelor Inventarului Forestier Național, sunt peste 500.000 ha de păduri în afara fondului forestier național, care în prezent sunt cele mai expuse riscurilor de degradare a ecosistemelor forestiere.

Continuă să citești
Scrie o opinie

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Sorin Grindeanu, despre mersul trenurilor : „Se poate mai repede și în condiții decente!”

Publicat

în

De către

 

 

Sorin Grindeanu, într-o declarație recentă, a subliniat importanța continuării investițiilor în transportul feroviar pentru a îmbunătăți serviciile oferite cetățenilor. Acesta a călătorit cu trenul spre litoral pentru a evalua personal condițiile actuale.

„După cum am promis, am călătorit cu trenul spre litoral. Mai sunt multe de făcut pentru transportul feroviar și sunt foarte conștient de necesitatea continuării investițiilor. Este doar un pas spre o normalitate pe care ne-o dorim fiecare dintre noi cu privirile la serviciile de transport public”, a declarat Grindeanu.

El a călătorit într-un vagon din InterCity-ul spre Constanța, unul dintre cele șase vagoane recent modernizate de CFR Călători din fonduri proprii. Grindeanu a subliniat că investițiile actuale vizează creșterea confortului și siguranței în călătoriile pe calea ferată.

Aceste îmbunătățiri includ achiziționarea a 119 trenuri autopropulsate și 16 locomotive noi, finanțate prin fonduri europene (PNRR, PT, CEF). De asemenea, în proces de modernizare se află 139 de vagoane și 75 de locomotive, în baza unor contracte finanțate prin PNRR și încheiate de CFR Călători.

„Estimez că în această toamnă va fi dat în circulație primul tren modernizat, format dintr-o locomotivă și 12 vagoane. Până la sfârșitul anului, va circula cu călători și primul tren nou”, a adăugat Grindeanu.

Pentru a oferi o imagine completă a dezvoltării transportului feroviar în următorii ani, Grindeanu a clarificat că cele 119 trenuri autopropulsate au o configurație asemănătoare garniturilor de metrou și echivalează aproximativ 450 de vagoane și 119 locomotive.

 

Continuă să citești

Actualitate

La Aeroportul Timisoara mirosul groaznic de WC vine de sus !

Publicat

în

De către

Noul terminal al Aeroportului Timișoara a fost inaugurat la finalul lunii martie 2024, după o investiție de aproximativ 190 de milioane de lei, lucrările fiind realizate de firma Concelex . Dupa ce au dat 40 de milioane de euro pentru terminalul ultra modern administratorii aeroportului sau trezit ca pasagerii sunt intoxicati cu un miros de WC de nesuportat .Dupa verificari si cautari a sursei mirosului s-a ajuns la concluzia ca imputitenia vine de sus ,adica din tavan. Cu toate afirmatiile lui Sorin Grindeanu si Marcel Ciolacu despre calitatea lucrarii ,se dovedeste ca in realitate constructia este de „rahat”.Daniel Stamatovici susține că dacă trebuie înlocuit tavanul se va face in cel mai scurt timp.

Continuă să citești

Actualitate

Locuitorii din zona Lipovei se bucură de 150 de locuri noi de parcare

Publicat

în

De către

 

 

Primăria anunță finalizarea primei etape de amenajare a locurilor de parcare în zona Lipovei, unde au fost create 150 de noi spații pentru autoturisme, în locul vechilor garaje din cartiere.

Proiectul a inclus mai multe locații:
– **Intrarea Sunetului**: 44 locuri de parcare
– **Strada Silistra** (la intersecția cu Strada Verde): 32 locuri de parcare
– **Strada Verde**: 77 locuri de parcare

Pe lângă locurile de parcare, aceste spații au fost amenajate cu zone verzi, incluzând iarbă, plante perene și arbori, pentru a oferi umbră, răcoare și pentru a contribui la reducerea poluării.

Următoarele etape ale proiectului prevăd transformarea vechilor garaje dintre blocuri în locuri de parcare și în alte zone ale orașului, precum Aradului, Modern, Șagului și Martirilor.

Primăria mulțumește locuitorilor pentru susținerea și răbdarea manifestate pe durata acestor lucrări, subliniind importanța colaborării pentru îmbunătățirea spațiului urban.

Continuă să citești

Te-ar putea interesa și