România nu este singura ţară care s-a confruntat cu probleme odată cu închiderea şcolilor şi mutarea şcolii în mediul virtual.
Comisarul european pentru inovaţie, cercetare, cultură, educaţie şi tineret Mariya Gabriel a declarat pentru MEDIAFAX că epidemia a scos la iveală probleme din mai multe zone ale Europei.
„Există câteva provocări importante în zonele rurale şi îndepărtate. Dificultăţile cu care se confruntă comunităţile rurale din Europa, inclusiv în România, sunt foarte asemănătoare: lipsa de conectivitate, lipsa de echipament şi insuficienţă de competenţe şi încredere a cadrelor didactice şi a elevilor. Trebuie să ne asigurăm că nimeni nu este lăsat în urmă”, a declarat Mariya Gabriel pentru MEDIAFAX.
Pentru digitalizarea educaţiei există fonduri pe care statele membre UE le pot accesa.
“Am propus două iniţiative de investiţii pentru răspunsuri la Coronavirus pentru a aborda atât criza de urgenţă în sănătate, cât şi consecinţele socio-economice ale acesteia. Am direcţionat 37 de miliarde de euro în cadrul Politicii de coeziune pentru a ajuta sistemele naţionale de îngrijire a sănătăţii, IMM-urile şi lucrătorii, dar şi furnizorii de educaţie şi formare şi studenţi. De exemplu, Fondul social european poate sprijini instituţiile de educaţie şi formare profesională pentru a oferi oportunităţi de învăţare la distanţă, precum şi consiliere şi consiliere cu privire la şcolarizarea la domiciliu. De asemenea, am oferit flexibilitate suplimentară în regulile fondurilor, permiţând statelor membre să redirecţioneze rapid resursele către cele mai urgente necesităţi”, a declarat comisarul european pe educaţie Mariya Gabriel pentru MEDIFAX.