Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, a criticat recent decizia Ministerului Economiei și Turismului de a reduce participarea României la târgurile internaționale de turism, considerând-o o măsură absurdă care subminează un sector cu potențial de a genera venituri importante pentru țară.
Decizia de a acționa pe cont propriu
„În decembrie, am aflat cu stupoare că Ministerul Economiei și Turismului trece pe austeritate, iar România deocamdată nu mai participă la târguri internaționale de turism. O decizie absurdă care lovește fix în domeniul care ar putea aduce venituri suplimentare pentru țară. Așa că, în timp ce alții taie de unde ar trebui să investim, am decis să acționăm”, a declarat Dominic Fritz.
Pentru a compensa lipsa implicării guvernamentale, primarul Timișoarei a inițiat un parteneriat cu orașele Oradea și Sibiu. Din bugetele proprii, cele trei orașe au închiriat un stand comun la Târgul de Turism de la Viena, una dintre cele mai importante platforme de promovare turistică din Europa.
Austria – o piață-cheie pentru România
Dominic Fritz a explicat importanța pieței austriece pentru turismul din România, subliniind că eliminarea cozilor de la granițe a creat un avantaj semnificativ pentru atragerea turiștilor din această regiune. „Austria e o piață foarte importantă pentru noi. Sunt chiar turiștii care ajung la noi mai degrabă cu mașina și pentru care eliminarea cozilor de la graniță e un avantaj de care trebuie să profităm.”
Prima zi de târg, un succes
Târgul de Turism de la Viena a început cu o participare masivă, iar standul comun al Timișoarei, Oradiei și Sibiului s-a bucurat de interes din partea vizitatorilor. „Le mulțumesc colegilor mei de la Visit Timișoara pentru cât de repede s-au organizat. Promovăm la Viena nu doar cele trei orașe, ci vorbim și despre ce are România de oferit”, a mai adăugat primarul.
Dominic Fritz a concluzionat că schimbările pozitive în România trebuie să vină din inițiative locale: „Noi, bănățenii, am înțeles că schimbarea în bine în România nu vine de la centru, de sus, ci de jos, din regiuni și orașe.”
Prin acest demers, Timișoara și partenerii săi arată cum orașele pot prelua inițiativa pentru a se promova pe scena internațională, chiar și în lipsa unui sprijin din partea autorităților centrale.