Prima pagină » Actualitate » Varianta ocolitoare Timișoara Vest: contract semnat pentru un proiect de 1,41 miliarde de lei
Semnarea contractului pentru Varianta Ocolitoare Timișoara Vest
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat semnarea contractului ce vizează proiectarea și execuția Variantei Ocolitoare Timișoara Vest. Această investiție va aduce beneficii semnificative, facilitând fluidizarea traficului în zona de vest a României și contribuind la dezvoltarea infrastructurii rutiere din județul Timiș.
Detalii tehnice ale proiectului
Proiectul prevede construirea unei șosele ocolitoare cu o lungime de 14 kilometri, care va traversa localitățile Timișoara, Săcălaz și Sânmihaiu Român. În plus, drumul va include:
4 noduri rutiere;
10 poduri și pasaje;
3 lucrări de artă cu complexitate ridicată.
Lucrări majore în cadrul proiectului
Pasaj peste DN 59A (Timișoara – Jimbolia) și peste CFR 100, cu o lungime de 750 m;
Pasaj peste DN 6 și peste CFR 133, având 450 m lungime;
Pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol, cu o lungime de 450 m.
Noduri rutiere importante
Nod rutier la intersecția Variantei Ocolitoare cu DN 69 (Timișoara – Arad) și VTM Nord;
Nod rutier la intersecția cu DN 6 (Timișoara – Cenad);
Nod rutier la intersecția cu DN 59A (Timișoara – Săcălaz);
Nod rutier la intersecția cu Radiala Nouă de Vest (C30) – un proiect al Primăriei Timișoara.
Valoarea contractului și finanțarea
Contractul are o valoare totală de 1,41 miliarde de lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin Programul de Transport 2021-2027. Lucrările vor fi realizate de un constructor turc câștigător al licitației.
Termen de execuție și garanție
Termen de finalizare: 30 de luni (proiectare și execuție);
Perioada de garanție: 120 de luni.
Noua variantă ocolitoare va reduce timpii de deplasare, va îmbunătăți siguranța rutieră și va diminua poluarea generată de traficul greu din oraș. Acest proiect reprezintă un pas important pentru dezvoltarea economică a județului Timiș și integrarea infrastructurii în rețelele europene de transport.
Sursa foto: DRDP Timișoara
Întrebări pentru cititori
Ce părere aveți despre impactul acestei variante ocolitoare asupra traficului din Timișoara? Credeți că acest proiect va contribui semnificativ la dezvoltarea economică a regiunii?
Vă invităm să lăsați comentarii și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!