Întârzieri la Magistrala Feroviară Simeria – Arad
Lucrările la noua magistrală feroviară Simeria – Arad din vestul României au întâmpinat noi întârzieri, iar termenul estimat pentru finalizare a fost ajustat. Există posibilitatea ca anumite secțiuni să fie terminată în 2025, la aproape opt ani de la debutul construcțiilor.
Magistrala feroviară Simeria – Arad
Construită în mare parte pe traseul celei mai vechi căi ferate din Transilvania, inaugurată în 1868, noua magistrală Simeria – Arad (KM 614) se află în șantier din 2018. Proiectul, ce se extinde pe 141 de kilometri în județele Hunedoara și Arad, este împărțit în patru secțiuni.
Termen de finalizare estimat pentru 2026
După șapte ani de la demararea lucrărilor, niciun tronson nu este finalizat. Deși CFR anunțase că magistrala va fi completă până la sfârșitul anului 2025, termenul a fost revizuit.
Stadiul lucrărilor pe cele patru subtronsoane:
- Subtronson 2a (Km 614 – Bârzava): 96,5% finalizat, estimare finalizare: aprilie 2025.
- Subtronson 2b (Bârzava – Ilteu): 93,4% finalizat, estimare finalizare: februarie 2026.
- Subtronson 2c (Ilteu – Gurasada): 74,3% finalizat, estimare finalizare: decembrie 2025.
- Tronson 3 (Gurasada – Simeria): 87,4% finalizat, estimare finalizare: decembrie 2025.
Provocările întâmpinate de proiect
Asociația Pro Infrastructură, care supraveghează investițiile majore în transporturi, subliniază că termenele de finalizare a tronsonului Ilteu – Gurasada sunt puțin probabil să fie respectate, din cauza existenței a două tuneluri în șantier. Analizele sugerează că nu mai mult de jumătate din traseul modernizat va putea fi inaugurat în 2025.
Declarații relevante:
„Se estimează că doar Lotul 2a va fi recepționat în 2025, iar alte secțiuni vor întârzia mult mai mult,” afirmă asociația.
După finalizarea lucrărilor, timpul necesar pentru parcursul distanței dintre Simeria și Arad se va reduce de la două ore și 28 de minute la două ore și 12 minute.
Infrastructura feroviară modernizată
Noua magistrală, ce străbate județele Hunedoara și Arad, reconfigurează parțial ruta primei căi ferate din Transilvania, având scopul de a moderniza infrastructura feroviară și de a permite viteze de circulație de până la 160 km/h. Proiectul include construcția a 60 de kilometri de cale ferată complet nouă, tuneluri și nouă poduri peste Mureș.
Ce părere aveți despre întârzierile în proiectele de infrastructură din România? Credeți că termenele de finalizare vor fi respectate? Vă invităm să ne răspundeți în comentarii și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale.
#Câți #kilometri #din #noua #magistrală #feroviară #pentru #trenuri #rapide #din #vestul #României #putea #realizați #în
2025-01-29 01:47:00