stiriacum.ro

Suntem sociabili

Actualitate

Peste 8.000 de dosare soluționate: Ce declara ministrul Justiției?

Publicat

în

Peste 8.000 de dosare soluționate: Ce declara ministrul Justiției?

Bilanțul Curții de Apel Timișoara pe anul 2024


Curtea de Apel Timișoara a făcut public bilanțul activității pe anul 2024, evidențiind rezultatele obținute, provocările întâmpinate și obiectivele stabilite pentru anul 2025.

Statisticile anului 2024

În cursul anului 2024, au fost preluate peste 10.000 de dosare din stocul anterior, iar numărul total de dosare active la nivelul instanței timișorene a depășit 52.000. Aceasta cifră include atât cauzele aflate pe rolul Curții de Apel, cât și cele ale tribunalelor și judecătoriilor din județ.

Cauze soluționate și stocuri

Între 2022 și 2024, numărul cauzelor revizuite de către Curtea de Apel a crescut constant. Din cele 10.192 de dosare înregistrate, 8.148 au fost soluționate, lăsând un stoc de 2.027 de dosare la sfârșitul anului, plus 400 de dosare suspendate. Creșterea numărului de dosare suspendate se datorează unor factori obiectivi, inclusiv dificultăți procedurale în soluționarea unor cauze în termenul stabilit.

Obiective pentru anul 2025

Curtea de Apel Timișoara are planuri ambițioase pentru anul 2025, incluzând:

  • Reabilitarea și modernizarea clădirii Palatului Dicasterial, cu un buget alocat de 60 de milioane de lei.
  • Reabilitarea instanțelor din Arad, Făget, Lugoj și Oravița, prin fonduri de la Ministerul Justiției și Banca Mondială.
  • Digitalizarea procesului judiciar pentru a îmbunătăți eficiența și accesibilitatea la justiție.

Digitalizarea – o prioritate

Atât Guvernul, cât și Ministerul Justiției pun un accent deosebit pe digitalizare, care este considerată o soluție esențială pentru optimizarea activității judiciare și atingerea standardelor europene. În prezent, se implementează sistemul ECRIS V, care va permite gestionarea dosarelor electronice. De asemenea, un proiect recent va automatiza transcrierea ședințelor de judecată, reducând semnificativ timpul dedicat acestei activități.

Implicarea cetățenilor

Curtea de Apel invită cetățenii să participe la îmbunătățirea actului de justiție prin completarea unui chestionar disponibil pe site-ul instituției.

Întrebări pentru cititori

Ce părere aveți despre măsurile de digitalizare propuse de Curtea de Apel Timișoara? Considerați că modernizarea infrastructurii judiciare va îmbunătăți accesul la justiție? Vă invităm să lăsați comentarii mai jos și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!

#peste #dosare #soluționate #spune #ministrul #Justiției #foto
2025-02-14 17:13:00

Actualitate

Ce s-a întâmplat între Timișoara și Arad? Trafic oprit din cauza unui pasaj căzut!

Publicat

în

De către

Traficul feroviar între Timișoara și Arad, întrerupt după prăbușirea unui pasaj


Circulația trenurilor între Timișoara și Arad a fost suspendată luni, după ce armătura unui pasaj aflat în construcție a căzut pe liniile de cale ferată. Trei trenuri sunt afectate de această situație.

Detalii despre incident

Incidentul a avut loc în timpul lucrărilor de modernizare a magistralei de cale ferată Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad. La Carani, în județul Timiș, un cofrag aflat în construcție pentru un pasaj rutier a căzut pe căile ferate. Această armătură trebuia să fie întărită prin turnarea de beton.

Nicio persoană rănită, dar traficul feroviar blocat

Din fericire, nu au fost raportate victime în urma incidentului. Totuși, circulația trenurilor este în continuare blocată.

Trenuri afectate

  • Trenul 1539 Oradea – Timișoara
  • Trenul InterRegio Curtici – Craiova
  • Trenul Regio Timișoara Nord – Oradea

Stadiul lucrărilor de modernizare

Lucrările pe Lotul 4 Ronat Triaj – Arad, menite să îmbunătățească viteza, capacitatea și siguranța circulației feroviare, au ajuns la un stadiu de execuție de 25%. Aceste lucrări sunt realizate de un consorțiu format din Webuild Spa, Partecipazioni Italia Spa și Salcef Spa.

Concluzie

Oprirea traficului feroviar între Timișoara și Arad ridică semne de întrebare cu privire la siguranța în timpul lucrărilor de infrastructură. Este esențial ca autoritățile să ia măsuri pentru a preveni astfel de incidente în viitor.

Întrebări pentru cititori

Ce părere aveți despre stadiul lucrărilor de modernizare a căilor ferate? Cum credeți că ar trebui gestionate astfel de incidente pentru a evita blocajele feroviare? Vă invităm să răspundeți în comentarii și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale.

#Trafic #oprit #între #Timişoara #şi #Arad #după #structura #unui #pasaj #rutier #căzut #liniile #cale #ferată #Trei #trenuri #afectate
2025-11-17 16:37:00

Continuă să citești

Actualitate

Cum devine Strada Ștefan cel Mare (Reșița) un adevărat platou de filmare? – Stiri Resita

Publicat

în

De către

Reșița se transformă în platou de filmare pentru lungmetrajul „Nu e locul tău aici”


Între 20 și 23 noiembrie, orașul Reșița va deveni platou de filmare pentru lungmetrajul „Nu e locul tău aici”, cea mai recentă producție a regizorului Florin Șerban, realizată de Fantascope Films.

Detalii despre filmări

Filmările se vor desfășura pe strada Ștefan cel Mare, iar localnicii sunt informați cu privire la măsurile luate pentru desfășurarea adecvată a acestui eveniment.

Programul activităților

  • 20 noiembrie: Pregătirea străzii și eliberarea parcării.
  • 21 noiembrie: Amplasarea a 15 mașini de joc.
  • 22 noiembrie: Filmarea scenei principale între orele 14:00 și 04:00 pe străzile Dealul Mare și Victoriei.

Avertisment privind zgomotele

Locuitorii din apropiere sunt rugați să fie toleranți, deoarece vor exista zgomote generate de scenele de acțiune și de avarierea controlată a vehiculelor, conform scenariului.

Mulțumiri din partea Primăriei

Primăria Reșița mulțumește anticipat locuitorilor pentru sprijinul acordat și recunoaște contribuția regizorului Florin Șerban, care a ales Reșița ca loc pentru realizarea acestui proiect cinematografic.

Întrebări pentru cititori

Ce părere aveți despre organizarea filmărilor în orașul dumneavoastră? Credeți că astfel de evenimente aduc beneficii comunității? Așteptăm răspunsurile voastre în comentarii și nu uitați să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!

#Strada #Ștefan #cel #Mare #Reșița #transformă #în #platou #filmare
2025-11-17 12:42:00

Continuă să citești

Actualitate

Am primit la redactie la adresa DGASPC Timiș.

Publicat

în

De către

Bună ziua, Vã scriu ca un simplu cetățean care nu poate rămâne indiferent la ce se întâmplă în instituțiile publice, în special la DGASPC Timiș.

În perioada 14–20 octombrie a avut loc concursul pentru postul de consilier juridic la un serviciu din cadrul DGASPC Timis -Linie telefonica pentru sprijin si consiliere destinata persoanelor vârstnice (informatii luate de pe site-ul Dgaspc – concursuri). Deși la proba scrisă au fost foarte mulți candidați cu rezultate foarte bune, câștigător a ieșit, „coincidență”, fiul doamnei Ilcau, director executiv protectia persoanelor adulte în cadrul instituției și superior direct pentru postul scos la concurs.

Toată lumea știe că doamna Ilcau a avut un rol important în stabilirea bibliografiei, tematicii și a comisiei, iar în ziua concursului și-a luat „strategic” concediu, așa cum se practică atunci când cineva vrea să evite formal conflictul de interese, dar să păstreze controlul. Probabil că doamna director dorește sa I lase moștenire postul, ca nu se poate explica de ce soțul ei care este avocat nu și-a angajat odrasla la cabinetul sau!??  Dar se pare ca în DGASPC este locul perfect pentru a face cariera și avere ( averea doamnei Ilcau este una considerabilă). Oare cum se face ca aceasta doamna Ilcau are atâta tupeul??? Va zic eu: țineți minte scandalul de la DGASPC când un angajat a luat mita sa facă certificate de încadrare în gead de handicap false? Acel angajat era mana ei dreapta și în subordinea ei, iar pe toate documentele a semnat și ea. Cu toate acestea aceasta doamna nu a fost cercetata!!!

La fel de îngrijorător este și faptul că doamna director general Monica Trușcă pare să fi favorizat acest rezultat fiind președinte în comisia de concurs. Nu pot afirma ce interese există între cele două, dar comportamentul lor ridică suspiciuni serioase și este clar că situația nu este una transparentă sau corectă. Exista suspiciuni ca soțul doamnei Ilcau care este avocat sa-i ofere servicii juridice doamnei Trusca , deoarece aceasta are un dosar penal.

Ca și cum nu era destul, după doar 5 zile de la angajare, noul consilier juridic, însoțit de mama-doamna Ilcau este trimis la București, la Palatul Parlamentului, pe bani publici. Puteți verifica ca vor fi acolo în data de 17 și 18 noiembrie. Nu este normal ca un proaspăt angajat, selectat într-o procedură deja controversată, să fie trimis într-o deplasare care pare mai degrabă o „excursie” decât o necesitate profesională.

Vă rog sa elucidati:
– modul de organizare a concursului;
– cine a stabilit bibliografia și tematica;
– cine a fost în comisia de concurs;
– modul de notare la interviu;
– posibilele situații de conflict de interese;
– legalitatea deplasării efectuate la câteva zile de la angajare;

– ce a primit  doamna Trusca , în schimbul acestei funcții.

Consider că ceea ce se întâmplă reprezintă o formă de nepotism și folosire a funcției publice în interes personal. Mai mulți  angajați DGASPC au fost dați afară in acest an ca să se facă loc rudelor și apropiaților celor din conducere. Este momentul ca aceste situații să fie verificate serios.

Continuă să citești

Te-ar putea interesa și