Primul lot din Drumul Expres Arad-Oradea are constructor desemnat
Primul lot al Drumului Expres Arad-Oradea, ce se întinde pe o lungime de 33,7 km, va fi realizat de asociația de firme PRECON TRANSILVANIA SRL și AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL. Contractul, în valoare de 2,32 miliarde lei (fără TVA), este finanțat prin Programul Transport 2021-2027, iar termenul de execuție pentru lucrări este de 24 de luni.
„Primul Lot de 33,7 km al Drumului Expres Arad-Oradea are constructor desemnat! Asociația de constructori români și ucraineni va dispune de 2,32 miliarde lei (fără TVA), asigurați prin Programul Transport 2021-2027, și va avea la dispoziție 24 de luni pentru finalizarea lucrărilor la acest nou sector de drum de mare viteză.”
În cadrul lotului 1, vor fi efectuate 32 de lucrări de artă, inclusiv un pasaj de 727 metri care va traversa calea ferată și DC77. Drumul Expres Arad-Oradea va avea o lungime totală de 120,47 km, fiind împărțit în trei loturi distincte:
- Lotul 1: 33,7 km + drum de legătură la DN79 (Salonta) de 5,3 km;
- Lotul 2: 39,7 km + drum ce va lega cu frontiera ungară (10 km);
- Lotul 3: 47,07 km + Drum de legătură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).
Se estimează că contractul pentru primul lot poate fi semnat în următoarele 10 zile, cu condiția să nu fie depuse contestații.
Extinderea regimului de zonă liberă în Portul Constanța – zona Midia
Guvernul a decis extinderea regimului de zonă liberă în Portul Constanța, zona Midia, cu scopul de a sprijini dezvoltarea infrastructurii portuare și a stimula investițiile. Suprafața totală care va beneficia de acest regim este de 7,7 milioane de metri pătrați.
Această măsură, promovată de Ministerul Transporturilor, vizează atragerea de investiții, dinamizarea activităților comerciale maritime și întărirea rolului strategic al portului în rețeaua europeană de transport.
Prin această hotărâre, zona Midia va fi integrată în structura administrativă a Portului Constanța, facilitând optimizarea operațiunilor comerciale și atragerea de noi fluxuri de marfă. Scopul principal al acestei decizii este modernizarea și eficientizarea activităților din port.
Ce impact va avea construirea Drumului Expres Arad-Oradea asupra economiei locale? Credeți că extinderea zonei libere în Portul Constanța va atrage suficiente investiții? Vă invităm să lăsați comentarii și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!
#primul #lot #constructor #desemnat
2025-02-14 18:11:00