stiriacum.ro

Suntem sociabili

Actualitate

Câte persoane au tranzitat vămile din Arad în ultimul timp? 6,4 milioane!

Publicat

în

Câte persoane au tranzitat vămile din Arad în ultimul timp? 6,4 milioane!

ITPF Oradea: Activitatea din 2024, Analizată în Detaliu


Recent, Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră (ITPF) Oradea a analizat activitățile desfășurate în anul 2024, într-o sesiune live pe videoconferință. La eveniment au fost prezenți oficiali de rang înalt, inclusiv inspectorul general al Poliției de Frontieră Române. Reprezentanți din conducerea inspectoratului și polițiști de frontieră din Bihor și Arad au participat, ascultând raportul detaliat al activității, prezentat de inspectorul șef al ITPF Oradea.

Statistici Semnificative în Activitatea de Frontieră

Conform raportului, în 2024, peste 12.770.000 de persoane au tranzitat frontiera de vest a României prin punctele de trecere ale ITPF Oradea, cu o creștere de aproximativ 7,70% față de anul anterior. Dintre acestea, 6.400.000 proveneau din județul Arad, iar 6.370.000 din județul Bihor.

Creșterea Traficului Mijloacelor de Transport

Analizând traficul mijloacelor de transport, s-a observat o creștere semnificativă de 12,25%, atingând un total de 6.163.620 de vehicule. Dintre acestea, aproape 49% au fost autoturisme, în timp ce camioanele au constituit 44% din total și microbuzele au reprezentat 6,15%.

Alertele de Securitate și Infracțiunile Descoperite

În 2024, intrarea în țară a fost interzisă pentru 177 de persoane care nu îndeplineau condițiile legale. În această perioadă, au fost raportate 42.445 de alerte de interes național și internațional, inclusiv 300 de persoane urmărite, care au fost predată autorităților pentru măsurile legale necesare.

Infracțiuni Semnificative

  • 4.043 acte ilegale constatate, dintre care 3.034 infracțiuni și 1.009 contravenții;
  • Cele mai multe acte ilegale au fost legate de tentativele de ieșire/intrare ilegală în/din țară;
  • În plus, s-au semnalat 11 cazuri de bunuri de proveniență dubioasă, în valoare de 208.718 RON.

Descoperiri Notabile la Nădlac

Una dintre cele mai importante descoperiri a fost realizată de polițiștii de frontieră de la Nădlac, unde un cetățean maghiar a încercat să introducă în țară bunuri culturale fără certificat de export. Bunurile au fost ridicate pentru expertizare și s-a deschis un dosar penal pentru tentativă de export ilegal.

Problematica Mașinilor Furate

În 2024, ITPF Oradea a descoperit 119 autovehicule furate, cu o valoare totală estimată la 12.602.444 lei (aproximativ 2,5 milioane de euro), rezultând în 116 dosare penale. Cazurile cele mai multe au fost înregistrate în punctele de trecere din Nădlac și Borș.

Concluzie

Activitățile desfășurate de ITPF Oradea în 2024 demonstrează o implicare continuă în securizarea frontierei și combaterea infracționalității. Acești factori sunt esențiali pentru asigurarea unui trafic de persoane și bunuri în condiții legale și sigure.

Întrebări pentru cititori:

Ce părere aveți despre măsurile adoptate de ITPF Oradea în combaterea infracțiunilor la frontieră? Credeți că ar trebui implementate măsuri suplimentare pentru a asigura o securitate mai mare?

Vă invităm să ne împărtășiți opinia în comentarii și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!

#Vămile #din #Arad #tranzitate #milioane #persoane
2025-02-17 14:45:00

Actualitate

De ce Timișoara abandonează transportul public pe Canalul Bega?

Publicat

în

De către

De ce Timișoara abandonează transportul public pe Canalul Bega?

Timișoara renunță la vaporașele din transportul public pe Canalul Bega


Informații despre schimbare

Timișoara, recunoscută ca primul oraș din România care a implementat transportul public pe apă, ia în considerare eliminarea vaporașelor din sistemul de transport public. Primăria a stabilit că acest mod de transport nu este viabil din punct de vedere economic. Deși vaporașele sunt apreciate de turiști, autoritățile doresc să transforme Canalul Bega într-un loc de agrement și relaxare.

Noua viziune pentru Canalul Bega

Viceprimarul Timișoarei a declarat că planurile urmăresc să schimbe rolul canalului, făcându-l un punct de atracție turistică și o zonă verde. „Noi ne dorim ca Bega să nu mai fie doar un mijloc de transport, ci o destinație de recreere. Vaporașele actuale sunt considerate mai puțin prietenoase și luăm în calcul achiziția de ambarcațiuni electrice noi, care să ofere tururi pe Bega și să faciliteze excursii spre Serbia,” a precizat acesta.

Detalii despre Bega și vaporașe

  • Canalul Bega are o lungime de 44 de kilometri pe teritoriul României și 72 de kilometri în Serbia.
  • Societatea de Transport Public Timișoara administrează 7 vaporașe, fiecare având capacitatea de 50 de persoane.
  • Costul de construcție al vaporașelor a fost de aproape 2 milioane de euro, realizate la Galați de firma Spat Yard SRL.

Este clar că autoritățile locale doresc să valorifice potențialul Canalului Bega mai degrabă din perspectiva turismului, lăsând în umbră aspectul transportului public actual.

Întrebări pentru cititori

Ce părere aveți despre transformarea Canalului Bega în zonă de agrement? Credeți că vaporașele electrice ar putea îmbunătăți experiența turistică din Timișoara?

Vă invităm să împărtășiți gândurile voastre în comentarii și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!

#Timișoara #renunță #transportul #public #Canalul #Bega #Economic #este #nici #departe #eficient
2025-02-20 11:16:00

Continuă să citești

Actualitate

A fost finalizată modernizarea sediului ISU Arad? Vezi ce noutăți aduce!

Publicat

în

De către

A fost finalizată modernizarea sediului ISU Arad? Vezi ce noutăți aduce!

Finalizarea modernizării sediului Inspectoratului pentru Situații de Urgență Arad

Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Vasile Goldiș” din județul Arad anunță cu satisfacție finalizarea proiectului de modernizare a sediului, având ca scop creșterea eficienței energetice. Acest demers a fost posibil datorită fondurilor obținute prin Planul Național de Redresare și Reziliență, sub Componenta 5 – Valul renovării, Axa 2, care sprijină eficiența energetică în clădirile publice.

Obiectivul proiectului

Principalul obiectiv al acestui proiect a fost îmbunătățirea standardelor de eficiență energetică, în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, în paralel cu reducerea consumului de energie convențională și a emisiilor de CO2. Aceste modificări nu doar că vor reduce costurile de operare, dar vor contribui și la protejarea mediului.

Lucrările efectuate

În cadrul acestui proiect, au fost realizate următoarele lucrări:

  • Înlocuirea tâmplăriei exterioare;
  • Modernizarea sistemului de distribuire și producere a agentului termic prin instalarea unei pompe de căldură aer-apă;
  • Montarea sistemelor de climatizare cu ventiloconvectoare;
  • Instalarea panourilor solare fotovoltaice, cu o capacitate totală de 64 KW;
  • Izolarea termică a fațadelor și a planșeului;
  • Înlocuirea corpurilor de iluminat cu unele eficiente energetic.

Perioada de implementare

Implementarea acestui proiect s-a desfășurat între 15 decembrie 2022 și 28 ianuarie 2025, conform contractului de finanțare nr. 127068. Lucrările au avut loc pe parcursul anului 2024, iar recepția finală a fost realizată pe 28 ianuarie 2025. Valoarea totală a investiției a fost de 7.135.271,18 lei, cu o contribuție nerambursabilă de 6.883.593,24 lei.

Impactul modernizării

Modernizarea sediului Inspectoratului pentru Situații de Urgență va aduce beneficii semnificative în ceea ce privește eficiența energetică și economisirea resurselor, contribuind totodată la un mediu mai curat și sustenabil. Acest proiect este un pas important în direcția îndeplinirii angajamentelor internaționale și locale privind reducerea emisiilor de carbon.

Întrebări pentru cititori

Ce părere aveți despre inițiativele de modernizare a clădirilor publice pentru îmbunătățirea eficienței energetice? Considerați că astfel de proiecte ar trebui să fie extinse și la alte instituții? Vă invităm să lăsați comentarii și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!

#Modernizarea #sediului #ISU #Arad #fost #finalizată
2025-02-20 11:18:00

Continuă să citești

Actualitate

„De ce renunțăm la cartoful fierbinte chiar când vrem să-l păstrăm?” – Stiri Resita

Publicat

în

De către

Proiectul de Modernizare a Căii Ferate Reșița-Timișoara: Provocări și Perspective

Primarul Ioan Popa a făcut referire recent la proiectul de modernizare a căii ferate Reșița-Timișoara, un proiect esențial ce urmează să fie preluat de CFR Infrastructură. Cu toate acestea, termenele limită pentru finalizarea acestuia se apropie rapid, ceea ce pune sub semnul întrebării realizarea sa efectivă.

Riscurile și Provocările Proiectului

În ultimele săptămâni, primarul Popa a exprimat temeri cu privire la posibila nerealizare a proiectului, îndreptând atenția asupra CFR Infrastructură. Edilul a menționat că această instituție ar putea întârzia progresul, invocând lipsa de încredere în capacitatea administrației locale de a gestiona eficient proiectul. Discuțiile actuale implică Primăria Reșița, Consiliul Județean Caraș-Severin, Primăria Timișoara și Consiliul Județean Timiș, toate acestea având ca scop preluarea proiectului de către CFR.

Studiul de Fezabilitate și Pasii Următori

Primarul a declarat că, deși echipa sa a sperat să finalizeze tronsonul Voiteni-Reșița, proiectul va fi preluat de CFR Infrastructură, care va gestiona licitația pentru execuție. Popa a menționat: „Ne bucurăm că se face, sperăm să se facă dacă ei se țin de treabă. Dar timpul este foarte scurt.”

Aspecte Legate de Termen

Potrivit discuțiilor dintre CFR Infrastructură și Ministerul Transporturilor, termenul final pentru realizarea acestui proiect este estimat pentru vara sau iarna anului 2026. Întrucât lucrările constau în reînnoiri, nu este necesară obținerea unei autorizații de construire, ceea ce permite începerea rapidă a proiectului.

Cronologia Licitației

  • Așteptarea ofertelor: 35 de zile de la anunțul licitației.
  • Analiza ofertelor: Până la 4 luni pentru selectarea unui câștigător.

Primarul Popa a subliniat: „Noi am dorit să licităm, dar asta este. CFR Infrastructură nu are încredere că putem gestiona acest proiect.”

Concluzie

Proiectul căii ferate Reșița-Timișoara se află în prezent într-o situație incertă, prezintă provocări semnificative și necesită o colaborare strânsă între autoritățile locale și CFR Infrastructură pentru a asigura realizarea sa la timp.

Întrebări pentru cititori:

  • Credeți că proiectul căii ferate Reșița-Timișoara va fi finalizat la termen?
  • Care considerați că sunt cele mai mari provocări în implementarea acestui proiect?

Vă invităm să ne împărtășiți opinia voastră în comentarii și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!

#Cartoful #fierbinte #pleacă #noi #din #mână
2025-02-20 08:00:00

Continuă să citești

Te-ar putea interesa și