stiriacum.ro

Suntem sociabili

Actualitate

Noile poduri de pe Mureș se vor deschide în acest an? Cum evoluează șantierul?

Publicat

în

Noile poduri de pe Mureș se vor deschide în acest an? Cum evoluează șantierul?

Construcția Podurilor Peste Râul Mureș Pe Tronsonul Gurasada – Simeria

Detalii despre proiect

Începând din 2018, au avut loc lucrări pentru construcția a trei poduri pe tronsonul de cale ferată Gurasada – Simeria, care se întinde pe o distanță de 41 de kilometri, parte a magistralei Arad – Simeria.

Specificații ale podurilor

  • Primul pod are o lungime de 370 metri.
  • Al doilea pod măsoară 420 metri.
  • Cel de-al treilea are o lungime de 470 metri.

Aceste poduri sunt amplasate la câteva sute de metri distanță unul de celălalt, în comuna Brănișca, județul Hunedoara, și fac parte dintr-un traseu nou care se intersectează, la intrarea în localitate, cu vechea rută de cale ferată Alba Iulia – Simeria – Arad.

Implicarea în traficul feroviar

Odată cu finalizarea lucrărilor, traficul feroviar va putea fi mutat de pe vechea rută, construită înainte de 1868, pe noul tronson de aproximativ șase kilometri, între Brănișca și Vețel.

Stadiul lucrărilor și termenele de finalizare

Conform raportului Căilor Ferate Române, stadiul fizic al lucrărilor se ridică la 84% și se estimează că întregul tronson Gurasada – Simeria va fi finalizat în decembrie 2025. Totuși, Asociația Pro Infrastructură a avertizat că termenele ar putea să nu fie respectate.

Impedimentele întâmpinate

Asociația a menționat că secțiunea 3 Gurasada – Simeria nu are șanse de recepție în 2025, dar se speră că segmentul Brănișca – Vețel, cu cele trei poduri, va fi inaugurat în ciuda blocajelor cauzate de un sit arheologic și de o linie electrică de înaltă tensiune.

Construcția podurilor

În prezent, lucrările se concentrează pe podul de la intrarea în Brănișca dinspre Deva, unde sunt montate piatra, traversele și calea de rulare. La celelalte două poduri, operațiunile de acest tip au fost finalizate în anii anteriori.

Unul dintre capetele celui mai mare pod se intersectează cu vechiul pod peste Mureș, construit acum 150 de ani. Din 2022, circulația trenurilor pe acesta a fost suspendată, iar traficul feroviar a fost deviat pe un pod paralel realizat în anii ’60.

Detalii suplimentare despre poduri

  • Primul pod: Lungime de 384 metri, aflat la intrarea în Brănișca.
  • Al doilea pod: Lungime de 435 metri, situat în zona castelului Josika.
  • Al treilea pod: Lungime totală de 486 metri, la ieșirea din Brănișca spre Bretea Mureșană.

Informații despre contract

Contractul pentru modernizarea liniei Gurasada – Simeria a fost semnat pe 30 august 2017 între statul român și asocierea FCC – Astaldi – Contratas y Ventas, urmărind modernizarea infrastructurii pe aproximativ 41 de kilometri, inclusiv reabilitarea stațiilor de cale ferată Simeria și Deva.

Întrebări pentru cititori

Ce părere aveți despre impactul modernizării căii ferate Gurasada – Simeria asupra transportului feroviar din zonă? Credeți că termenele de finalizare vor fi respectate? Vă invităm să lăsați comentarii și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!

#VIDEO #Noile #poduri #peste #Mureș #putea #deschise #în #acest #Cum #arată #șantierul #magistrala #feroviară #Arad #Simeria
2025-03-05 23:25:00

Actualitate

„Știți că radarele pe trepied sunt active în Alba, Hunedoara și Arad?”

Publicat

în

De către

Sunteți pregătiți? Radarele pe trepied monitorizează șoferii pe DN1 și A1!

Activarea sistemului E-SIGUR pentru monitorizarea traficului rutier în România

Începând cu 1 martie 2025, sistemul E-SIGUR a fost implementat la nivel național, aducând modificări importante în ceea ce privește monitorizarea traficului rutier din România. Noul sistem folosește radare TruCAM II montate pe trepied, amplasate în zone cu risc crescut, pentru a identifica încălcările regulilor de circulație fără a opri vehiculele în trafic.

Șoferii din județele Alba, Hunedoara și Arad trebuie să fie extrem de precauți, deoarece sistemul este deja activ pe autostrada A1!

Zone vizate de radarele TruCAM II

În județele Alba, Hunedoara și Arad, radarele sunt amplasate pe tronsoane de autostradă cu trafic intens, unde viteza excesivă și accidentele sunt frecvente.

  • Alba: Sebeș – Cunța – Săliște
  • Hunedoara: Deva – Ilia – Margina
  • Arad: Nădlac – Arad – Timișoara

Aceste sectoare sunt cunoscute pentru accidentele grave cauzate de viteză excesivă și conduită imprudentă.

Ce consecințe riscă șoferii care depășesc viteza?

  • Depășirea vitezei cu 10-20 km/h → amendă între 290-435 lei și 2 puncte de penalizare
  • Depășirea vitezei cu 21-30 km/h → amendă între 580-725 lei și 3 puncte de penalizare
  • Depășirea vitezei cu 31-40 km/h → amendă între 870-1.160 lei și 4 puncte de penalizare
  • Depășirea vitezei cu peste 50 km/h → suspendarea permisului pe 90 de zile și amendă de până la 2.900 lei

Fiecare încălcare va fi documentată foto-video, ceea ce va face aproape imposibilă contestarea sancțiunilor.

Întrebări pentru cititori

Credeți că noul sistem E-SIGUR va avea un impact pozitiv asupra siguranței rutiere în România? Cum ar trebui să reacționeze șoferii la aceste măsuri stricte de control al vitezei?

Invităm cititorii să își exprime opinia în comentarii și să distribuie acest articol pe rețelele sociale!

#Radarele #trepied #sunt #operaționale #în #Alba #Hunedoara #și #Arad #autostrada #Șoferii #vor #primi #acasă #amenzile
2025-03-05 14:33:00

Continuă să citești

Actualitate

Ce înseamnă reabilitarea rețelei magistrale de transport agent termic din Arad?

Publicat

în

De către

Ce înseamnă reabilitarea rețelei magistrale de transport agent termic din Arad?

Reabilitarea Rețelei Magistrale de Transport al Agentului Termic în Arad

Municipiul Arad începe un proiect ambițios de reabilitare a infrastructurii energetice, vizând rețeaua de transport al agentului termic. Această inițiativă, care cuprinde 47 de kilometri de conducte primare și 23 de kilometri de traseu, are ca scop asigurarea unui sistem de termoficare modern, eficient și sustenabil pentru comunitate.

Lucrări Proiectate

Printre lucrările incluse în proiect se numără:

  • înlocuirea conductelor vechi cu conducte preizolate, dimensionate corespunzător,
  • implementarea unui sistem de semnalizare și automatizare pentru monitorizarea rețelei,
  • reducerea pierderilor de căldură și optimizarea infrastructurii existente,
  • protecția conductelor în zonele carosabile,
  • instalarea de vanele de secționare și echiparea corespunzătoare a căminelor.

Detalii ale Proiectului

Valoarea totală a proiectului se ridică la 278.137.119,72 lei, din care 232.909.053,56 lei sunt nerambursabili. Beneficiarul va contribui cu 45.228.066,16 lei.

Implementarea va dura 36 de luni, în perioada 15 ianuarie 2025 – 15 ianuarie 2028.

Importanța Proiectului

Acest proiect, finanțat prin Fondul pentru modernizare, este esențial pentru viitorul Aradului. Investiția promisă va îmbunătăți semnificativ sistemul de termoficare, oferind locuitorilor servicii mai eficiente și mai ecologice. Autoritățile locale sunt optimiste în privința finalizării lucrărilor conform planului, asigurând astfel un confort sporit pentru cetățeni în anii următori.

Întrebări Sporite

Care credeți că va fi impactul pe termen lung al acestui proiect asupra comunității din Arad? Ce alte măsuri ați propune pentru îmbunătățirea infrastructurii energetice a orașului?

Vă invităm să ne împărtășiți opiniile în comentarii și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!

#reabilitează #rețeaua #magistrală #transport #agent #termic #din #Arad #Proiectul #uriaș #conductă #primară #transport #traseu
2025-03-05 15:28:00

Continuă să citești

Actualitate

Cum poți obține adeverințe APIA pentru „Bunăstarea animalelor”?

Publicat

în

De către

Cum poți obține adeverințe APIA pentru „Bunăstarea animalelor”?

APIA a început eliberarea adeverințelor pentru bunăstarea animalelor

Începând cu 3 martie 2025, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) anunță că va elibera adeverințe pentru fermierii care beneficiază de intervenția DR 06 – Bunăstarea animalelor. Această inițiativă vizează în special cei care doresc să acceseze credite pentru finanțarea activităților curente de la instituțiile bancare și nebancare care au semnat convenții pentru anul de angajament 2025.

Procedura de obținere a adeverințelor

Fermierii care doresc să obțină aceste adeverințe trebuie să trimită o solicitare scrisă către APIA. Adeverința emisă de agenție va confirma că solicitantul a depus cererea de plată pentru anul de angajament 2025 în cadrul programului DR 06 – Bunăstarea animalelor. De asemenea, aceasta va include valoarea de 85% din suma specificată în cererea de plată.

Creditul accesat de fermieri poate ajunge până la 90% din suma indicată în adeverință, destinată plăților pentru bunăstarea animalelor, pentru anul 2025.

Garanții oferite de fonduri

Fondul de Garantare a Creditului Rural IFN – SA (FGCR) și Fondul Național de Garantare a Creditului pentru întreprinderi Mici și Mijlocii IFN – SA (FNGCIMM) oferă garanții de până la 80% din suma fiecărui credit acordat de instituțiile financiare fermierilor.

Informații importante pentru fermieri

Conform Ordinului Ministrului Agriculturii și Dezvoltării Rurale nr. 703/2013, dobânda pentru creditele acordate va fi RON-ROBOR 6M + un maxim de 2%. Este esențial ca fermierii care intenționează să acceseze aceste credite să analizeze cu atenție ofertele instituțiilor financiare, având în vedere costul total al creditului.

Concluzie și recomandări

Fermierii sunt încurajați să examineze cu atenție opțiunile de finanțare disponibile, pentru a alege cele mai potrivite soluții pentru nevoile lor. Detaliile convențiilor sunt disponibile pe site-ul APIA, în secțiunea dedicată.

Ce părere aveți despre noile măsuri implementate de APIA pentru sprijinul fermierilor? Ați accesat anterior asemenea credite? Vă invităm să lăsați un comentariu și să împărtășiți acest articol pe rețelele sociale pentru a informa și alți fermieri!

#APIA #eliberează #adeverințe #pentru #Bunăstarea #animalelor
2025-03-05 17:14:00

Continuă să citești

Te-ar putea interesa și