stiriacum.ro

Suntem sociabili

Actualitate

„Cum arată o medie lunar de 9.000 de lei brut pentru 500 de oameni?”

Publicat

în

Reducerea Personalului la Consiliul Județean Timiș cu 21%

Metadescriere: Consiliul Județean Timiș a implementat o reorganizare majoră, reducând personalul cu 21% fără intervenția Guvernului. Detalii despre restructurări și economiile generate.

Cuvinte cheie: Consiliul Județean Timiș, reducere personal, reorganizare, eficiență bugetară, restructurare instituțională

Reorganizarea Consiliului Județean Timiș

Consiliul Județean Timiș și-a redus personalul cu 21% de la începutul anului, a declarat liderul administrației județene. Această măsură a fost pusă în aplicare fără necesitatea unei ordonanțe de urgență sau a vreorei constrângeri externe.

Un Exemplu de Bună Practică

Reorganizarea a fost demarată înainte de vreo decizie guvernamentală, demonstrând astfel că județul Timiș poate eficientiza cheltuielile fără asistență din partea Guvernului.

Reducerea Personalului și Efectele Asupra Bugetului

  • Reduce 21% din aparatul propriu, echivalent cu 57 de angajați din 270.
  • La Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului s-au desființat peste 300 de posturi.
  • Se preconizează economii de zeci de milioane de euro în următorii ani.

Reorganizarea a inclus și desființarea a două structuri de direcție și a mai multor servicii. Astfel, numărul funcțiilor publice de conducere a scăzut cu patru posturi, iar funcțiile publice de execuție cu 41.

Planuri de Viitor

Până la finalul lunii septembrie, se estimează disponibilizarea a încă 250-300 de angajați, ceea ce va duce la o scădere semnificativă a numărului de posturi ocupate. Scopul acestor măsuri este de a asigura resurse financiare pentru investiții esențiale și a îmbunătăți eficiența operațională.

Concluzie

Aceste schimbări sunt parte a unei strategii mai ample de reformă menită să optimizeze funcționarea Consiliului Județean Timiș.

Întrebări pentru cititori:

  • Care credeți că sunt principiile de bază ale unei organizații eficiente?
  • Ce alte măsuri considerați că ar fi utile pentru îmbunătățirea administrației publice?

Vă invităm să ne împărtășiți opinia voastră în comentarii și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!

#faceți #medie #lună #lei #brut #oameni #Buletin #Timișoara
2025-06-25 21:38:00

Continuă să citești
Scrie o opinie

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Ce s-a întâmplat între Timișoara și Arad? Trafic oprit din cauza unui pasaj căzut!

Publicat

în

De către

Traficul feroviar între Timișoara și Arad, întrerupt după prăbușirea unui pasaj


Circulația trenurilor între Timișoara și Arad a fost suspendată luni, după ce armătura unui pasaj aflat în construcție a căzut pe liniile de cale ferată. Trei trenuri sunt afectate de această situație.

Detalii despre incident

Incidentul a avut loc în timpul lucrărilor de modernizare a magistralei de cale ferată Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad. La Carani, în județul Timiș, un cofrag aflat în construcție pentru un pasaj rutier a căzut pe căile ferate. Această armătură trebuia să fie întărită prin turnarea de beton.

Nicio persoană rănită, dar traficul feroviar blocat

Din fericire, nu au fost raportate victime în urma incidentului. Totuși, circulația trenurilor este în continuare blocată.

Trenuri afectate

  • Trenul 1539 Oradea – Timișoara
  • Trenul InterRegio Curtici – Craiova
  • Trenul Regio Timișoara Nord – Oradea

Stadiul lucrărilor de modernizare

Lucrările pe Lotul 4 Ronat Triaj – Arad, menite să îmbunătățească viteza, capacitatea și siguranța circulației feroviare, au ajuns la un stadiu de execuție de 25%. Aceste lucrări sunt realizate de un consorțiu format din Webuild Spa, Partecipazioni Italia Spa și Salcef Spa.

Concluzie

Oprirea traficului feroviar între Timișoara și Arad ridică semne de întrebare cu privire la siguranța în timpul lucrărilor de infrastructură. Este esențial ca autoritățile să ia măsuri pentru a preveni astfel de incidente în viitor.

Întrebări pentru cititori

Ce părere aveți despre stadiul lucrărilor de modernizare a căilor ferate? Cum credeți că ar trebui gestionate astfel de incidente pentru a evita blocajele feroviare? Vă invităm să răspundeți în comentarii și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale.

#Trafic #oprit #între #Timişoara #şi #Arad #după #structura #unui #pasaj #rutier #căzut #liniile #cale #ferată #Trei #trenuri #afectate
2025-11-17 16:37:00

Continuă să citești

Actualitate

Cum devine Strada Ștefan cel Mare (Reșița) un adevărat platou de filmare? – Stiri Resita

Publicat

în

De către

Reșița se transformă în platou de filmare pentru lungmetrajul „Nu e locul tău aici”


Între 20 și 23 noiembrie, orașul Reșița va deveni platou de filmare pentru lungmetrajul „Nu e locul tău aici”, cea mai recentă producție a regizorului Florin Șerban, realizată de Fantascope Films.

Detalii despre filmări

Filmările se vor desfășura pe strada Ștefan cel Mare, iar localnicii sunt informați cu privire la măsurile luate pentru desfășurarea adecvată a acestui eveniment.

Programul activităților

  • 20 noiembrie: Pregătirea străzii și eliberarea parcării.
  • 21 noiembrie: Amplasarea a 15 mașini de joc.
  • 22 noiembrie: Filmarea scenei principale între orele 14:00 și 04:00 pe străzile Dealul Mare și Victoriei.

Avertisment privind zgomotele

Locuitorii din apropiere sunt rugați să fie toleranți, deoarece vor exista zgomote generate de scenele de acțiune și de avarierea controlată a vehiculelor, conform scenariului.

Mulțumiri din partea Primăriei

Primăria Reșița mulțumește anticipat locuitorilor pentru sprijinul acordat și recunoaște contribuția regizorului Florin Șerban, care a ales Reșița ca loc pentru realizarea acestui proiect cinematografic.

Întrebări pentru cititori

Ce părere aveți despre organizarea filmărilor în orașul dumneavoastră? Credeți că astfel de evenimente aduc beneficii comunității? Așteptăm răspunsurile voastre în comentarii și nu uitați să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!

#Strada #Ștefan #cel #Mare #Reșița #transformă #în #platou #filmare
2025-11-17 12:42:00

Continuă să citești

Actualitate

Am primit la redactie la adresa DGASPC Timiș.

Publicat

în

De către

Bună ziua, Vã scriu ca un simplu cetățean care nu poate rămâne indiferent la ce se întâmplă în instituțiile publice, în special la DGASPC Timiș.

În perioada 14–20 octombrie a avut loc concursul pentru postul de consilier juridic la un serviciu din cadrul DGASPC Timis -Linie telefonica pentru sprijin si consiliere destinata persoanelor vârstnice (informatii luate de pe site-ul Dgaspc – concursuri). Deși la proba scrisă au fost foarte mulți candidați cu rezultate foarte bune, câștigător a ieșit, „coincidență”, fiul doamnei Ilcau, director executiv protectia persoanelor adulte în cadrul instituției și superior direct pentru postul scos la concurs.

Toată lumea știe că doamna Ilcau a avut un rol important în stabilirea bibliografiei, tematicii și a comisiei, iar în ziua concursului și-a luat „strategic” concediu, așa cum se practică atunci când cineva vrea să evite formal conflictul de interese, dar să păstreze controlul. Probabil că doamna director dorește sa I lase moștenire postul, ca nu se poate explica de ce soțul ei care este avocat nu și-a angajat odrasla la cabinetul sau!??  Dar se pare ca în DGASPC este locul perfect pentru a face cariera și avere ( averea doamnei Ilcau este una considerabilă). Oare cum se face ca aceasta doamna Ilcau are atâta tupeul??? Va zic eu: țineți minte scandalul de la DGASPC când un angajat a luat mita sa facă certificate de încadrare în gead de handicap false? Acel angajat era mana ei dreapta și în subordinea ei, iar pe toate documentele a semnat și ea. Cu toate acestea aceasta doamna nu a fost cercetata!!!

La fel de îngrijorător este și faptul că doamna director general Monica Trușcă pare să fi favorizat acest rezultat fiind președinte în comisia de concurs. Nu pot afirma ce interese există între cele două, dar comportamentul lor ridică suspiciuni serioase și este clar că situația nu este una transparentă sau corectă. Exista suspiciuni ca soțul doamnei Ilcau care este avocat sa-i ofere servicii juridice doamnei Trusca , deoarece aceasta are un dosar penal.

Ca și cum nu era destul, după doar 5 zile de la angajare, noul consilier juridic, însoțit de mama-doamna Ilcau este trimis la București, la Palatul Parlamentului, pe bani publici. Puteți verifica ca vor fi acolo în data de 17 și 18 noiembrie. Nu este normal ca un proaspăt angajat, selectat într-o procedură deja controversată, să fie trimis într-o deplasare care pare mai degrabă o „excursie” decât o necesitate profesională.

Vă rog sa elucidati:
– modul de organizare a concursului;
– cine a stabilit bibliografia și tematica;
– cine a fost în comisia de concurs;
– modul de notare la interviu;
– posibilele situații de conflict de interese;
– legalitatea deplasării efectuate la câteva zile de la angajare;

– ce a primit  doamna Trusca , în schimbul acestei funcții.

Consider că ceea ce se întâmplă reprezintă o formă de nepotism și folosire a funcției publice în interes personal. Mai mulți  angajați DGASPC au fost dați afară in acest an ca să se facă loc rudelor și apropiaților celor din conducere. Este momentul ca aceste situații să fie verificate serios.

Continuă să citești

Te-ar putea interesa și