Lucrări de Modernizare pe Calea Ferată Timișoara Est-Ronaț Triaj
Recent, pe calea ferată Timișoara Est-Ronaț Triaj, aflată în proces de modernizare, au fost realizate noi lucrări.
Modernizare Pasaj Inferior Parcul Botanic
Potrivit informațiilor de la SRCF Timișoara, s-au efectuat lucrări de modernizare la pasajul inferior de la Parcul Botanic. Aici a fost instalat un tablier metalic nou, similar celui existent la pasajul Popa Șapcă, destinat să susțină circulația feroviară pe viitorul fir II modernizat.
Provizorii Montate pe Pasajele Inferioare
La pasajele inferioare de pe strada Gheorghe Lazăr și strada Brediceanu, în luna septembrie, au fost montate poduri provizorii pentru a crește gabaritul de trecere. După aceste lucrări, se va trece la instalarea de tabliere metalice noi. Aceste structuri vor permite trenurilor să circule mai lin, reducând vibrațiile și zgomotul.
Trecerea la Nivel cu Bariere
Pe Aleea Pădurea Verde va rămâne singura trecere la nivel dotată cu bariere și semnalizare de tip BAT, peste 3 linii de cale ferată. Trecerea de pe strada Avram Imbroane va fi închisă, în urma construirii pasajelor superioare pentru traficul rutier și pietonal, pe strada Gheorghe Adam, strada Bader, strada Comorii, cu intersecția căii ferate de DN 6.
Informații Despre Tronsonul din PNRR
Lotul 3 Timișoara Est-Ronaț Triaj Gr. D, având o lungime de 13,86 km, este gestionat de asocierea Webuild SPA – Participazioni Italia SPA – Salcef SPA. Conform ultimei monitorizări a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, stadiul lucrărilor pe acest tronson era de 12,20% în luna iulie 2025.
Finanțarea, în valoare de 1.440.433.361,02 lei fără TVA, a fost asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și bugetul de stat. Totuși, acest tronson a fost scos din PNRR din cauza avansului slab în execuție. Durata totală de execuție este de 102 luni, cu 42 luni pentru execuție și 60 luni pentru garanție.
Întrebări pentru Cititori
Ce părere aveți despre progresele realizate în modernizarea căii ferate din Timișoara? Credeți că lucrările actuale vor îmbunătăți semnificativ transportul feroviar? Vă invităm să ne împărtășiți opiniile în comentarii și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!