Cea mai mare parte a săpăturii pentru primul tunel construit pe o autostradă din România a fost finalizată, iar traficul ar putea fi deschis până la sfârșitul acestui an între Tigveni și București, un tronson al autostrăzii Sibiu-Pitești.
Oficialii statului român au remarcat că lucrările de construcție la Secțiunea 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) a autostrăzii Sibiu-Pitești au ajuns la 60%, deși termenul contractual este 2027.
„Primul tunel excavat pe o autostradă din România este aproape finalizat! Antreprenorul austriac este foarte bine mobilizat pe cei 9,86 km ai tronsonului 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) ai autostrăzii Sibiu-Pitești, care include construirea unui tunel de peste 1.300 de metri lungime”, a declarat ministrul transporturilor Sorin Grindeanu pe Facebook.
Lucrările de excavare pe direcția Sibiu-Pitești au ajuns la 1.193 de metri, în timp ce galeria pe direcția Pitești-Sibiu a ajuns la 1.026 de metri.
„Dacă se va menține acest ritm, există șanse mari ca până la sfârșitul acestui an circulația să fie deschisă pe autostrada Pitești-București, acoperind peste 140 km (în urma finalizării lucrărilor la restul de 14,65 km din Tronsonul 5). , între Băiculești și Curtea de Argeș),” a mai spus Grindeanu.
Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a spus că Porr Construct, constructorul tronsonului, a progresat bine. „Există o șansă reală ca până la sfârșitul anului 2025, să putem călători în condiții de autostradă între Tigveni și București, parcurgând peste 140 de km”, a spus el.
Pistol a explicat că trebuie finalizate și lucrările pe cei 14,65 km rămași din Tronsonul 5 (Pitești – Curtea de Argeș), în urma deschiderii circulației a 15,7 km anul trecut.
În decembrie anul trecut, autoritățile au deschis 16 km din Secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu–Pitești 8 luni inainte. Circulația este deschisă și pe tronsonul 1 al acestei autostrăzi, între Sibiu și Boița, pe o distanță de 13,17 kilometri. Secțiunile rămase – 2, 3 și 4 – sunt programate să se deschidă până în 2028.
radu@romania-insider.com
(Photo source: screenshot from Sorin Grindeanu’s Facebook video)