stiriacum.ro

Suntem sociabili

Actualitate

ANI o dă pe Clotilde Armand pe mâna procurorilor pentru conflict de interese si incompatibilitate

Publicat

în

ANI a sesiat Parchetul în cazul primarului Sectorului 1, Clotilde Armand. Agenţia Naţională de Integritate (ANI) o acuză pe Clotilde Armand că s-a aflat în conflict de interese și incompatibilitate, deoarece s-a numit manager al unui proiect.
Agenția Națională de Integritate a constatat averea nejustificată, starea de incompatibilitate, conflictul de interese de natură administrativă, a sesizat organele de urmărire penală sau a sesizat Instituția Prefectului Municipiului București, în cazul a 8 persoane prevăzute de Legea nr. 176/2010.
Prima persoană vizată este primarul Sectorului 1, ANI susținând că s-ar fi aflat în conflict de interese administrativ, deoarece, în exercitarea atribuțiilor de primar, Clotilde Armand a semnat dispozițiile prin care s-a numit pe sine manager al proiectului „Îmbunătățirea capacității administrative locale privind dezvoltarea, implementarea și promovarea măsurilor anticorupție‟ finanțat din fonduri europene și care au produs un folos material pentru sine în cuantum de 18.720 Lei, încălcând astfel prevederile art. 70, art. 71 și art. 76 din Legea nr. 161/2003.
„Cele 5 dispoziții semnate reprezintă numirea în funcția de manager de proiect, precum și majorarea indemnizației lunare, cu până la 30%”, arată ANI.
Incompatibilitatea ar consta în faptul că, începând cu data de 18 februarie 2022 (data Dispoziției privind numirea managerului de proiect, al proiectului „Îmbunătățirea capacității administrative locale privind dezvoltarea, implementarea și promovarea măsurilor anticorupție‟), exercită simultan cu funcția de primar al Sectorului 1, București și funcția remunerată de manager de proiect, nerespectând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. k) din Legea nr. 161/2003.
„Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea de către ARMAND CLOTILDE MARIE BRIGITTE a infracțiunii de folosire a funcției pentru favorizarea unor persoane, prevăzută de art. 301 din Codul Penal întrucât, în exercitarea atribuțiilor de primar, respectiv în perioada februarie – august 2022, a semnat un număr de 5 dispoziții care au condus la crearea unor venituri suplimentare pentru sine. SESIZAREA INSTITUȚIEI PREFECTULUI MUNICIPIULUI BUCUREȘTI cu privire la legalitatea actelor administrative ale autorităților administrației publice, respectiv a dispoziției de numire în funcția de manager de proiect și a celor 4 dispoziții prin care au fost suplimentate veniturile, atribuții conferite de prevederile art. 252, alin. (1), lit. c) din Codul Administrativ, acte materiale pentru care au fost reținute aspecte și indicii privind încălcarea regimului juridic al incompatibilităților, al conflictelor de interese în materie administrativă și a legislației în materie penală”, transmite ANI.

Continuă să citești
Scrie o opinie

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Amânări în Programul Rugii Timișoarei din cauza Vremii Nefavorabile

Publicat

în

De către

 

 

Din cauza condițiilor meteo nefavorabile anunțate pentru weekendul viitor, organizatorii Rugii Timișoarei au decis amânarea unor evenimente importante. Componenta laică a sărbătorii, inclusiv jocul de Rugă, va fi reprogramată pentru data de 6 octombrie, iar Ziua Minorităților se va desfășura pe 5 octombrie.

Cu toate acestea, Praznicul Sfântului Iosif cel Nou de la Partoș se va desfășura conform programului stabilit de Mitropolia Banatului, în respectul tradițiilor religioase.

Organizatorii și-au exprimat respectul pentru tradițiile Banatului și au asigurat publicul că toate deciziile au fost luate pentru a garanta o experiență plăcută și sigură pentru participanți.

Continuă să citești

Actualitate

S-a batut palma la CJ Timis !Vicepresedinti vor fi Alin Popoviciu (PNL) si A.Iovescu (PSD)!

Publicat

în

De către

Partidul Social Democrat Organizația Timiș și Partidul Național Liberal Timiș au încheiat astăzi un protocol de colaborare administrativă la nivelul Consiliului Județean Timiș. Cele două partide au avut pentru alegerile locale o alianță politică, iar în baza acesteia s-a semnat astăzi și protocolul administrativ.
Astfel, în baza acestui document, cele două formațiuni politice au convenit să desemneze fiecare, din rândul consilierilor județeni aleși, câte un vicepreședinte al Consiliului Județean Timiș. Reprezentantul PSD pentru această funcție este Alexandru Iovescu, în timp ce PNL Timiș a hotărât ca Alin Popoviciu să ocupe cel de-al doilea post de vicepreședinte al Consiliului Județean Timiș. În cadrul aceluiași document, semnat de președinții celor două partide, s-au trasat și câteva linii directoare în ceea ce privește desfășurarea coerentă a actului administrativ, dar și pentru creșterea performanței instituției.
„Am stabilit încă din campania electorală această arhitectură a conducerii Consiliului Județean Timiș, iar astăzi am oficializat-o prin acest protocol pentru că suntem oameni de cuvânt. Fiecare partid a desemnat un reprezentant pentru cele două funcții de vicepreședinți. Însă nu totul este despre funcțiile de conducere, așa că am stabilit și câteva criterii de care trebuie să ținem cont pentru a avea un act administrativ performant, am stabilit o serie de obiective pe care le vom respecta. Îmi doresc o bună colaborarea nu doar cu partenerii de la PNL, ci și cu aleșii județeni din opoziție pentru că este nevoie de efortul fiecăruia pentru a realiza ceea ce ne-am propus: să finalizăm proiectele demarate, dar mai ales să atragem alte mari investiții în județul Timiș” – Alfred Simonis, președintele PSD Timis.

Continuă să citești

Actualitate

Austeritate ,ordin de la Ciolacu !

Publicat

în

De către

 

În primele șapte luni ale lui 2024, veniturile totale ale statului au fost de 331,56 miliarde de lei. Dar cheltuielile au fost mai mari cu 70 de miliarde de lei, fiind de 402,60 miliarde de lei.

Pentru a limita cheltuielile bugetare, Guvernul României a aprobat ordonanța de urgența care are măsuri de austeritate. Cu toate acestea, premierul Marcel Ciolacu a declarat, în deschiderea ședinței de Guvern, că aceasta nu este o ordonanță a austerității.

„Celebra ordonanță privind măsurile fiscal-bugetare. Aș dori să spun foarte clar: nu este o ordonanță a austerității”, a declarat premierul.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             Una dintre cele mai semnificative măsuri propuse este înghețarea salariilor pentru angajații din sectorul public, inclusiv pentru magistrați și personalul din sistemul judiciar. Începând cu data intrării în vigoare a ordonanței, salariile nu vor mai putea fi majorate, o decizie care vine pe fondul necesității de a controla creșterea cheltuielilor de personal și de a preveni un deficit bugetar.

Pentru magistrați și ceilalți angajați din sectorul public, această măsură vine într-un moment în care se resimte deja presiunea legată de volumul mare de muncă și de complexitatea dosarelor gestionate. Deși necesară din perspectiva echilibrului fiscal, înghețarea salariilor ar putea afecta moralul angajaților și ar putea îngreuna atragerea și menținerea personalului calificat.

O altă măsură esențială este limitarea angajărilor în sectorul public, inclusiv în justiție. Angajările vor fi restricționate în mod semnificativ, iar instituțiile vor putea ocupa doar un număr limitat de posturi noi, în funcție de necesități stringente și cu aprobarea Guvernului. Această măsură vizează menținerea cheltuielilor de personal la un nivel sustenabil și evitarea creșterii necontrolate a acestor cheltuieli.

Excepțiile de la această regulă vor fi extrem de limitate și vor necesita aprobarea prin memorandumuri speciale. Aceste derogări sunt rezervate situațiilor în care angajările sunt esențiale pentru funcționarea optimă a instituțiilor.                                                                                  Ordonanța introduce obligația clară pentru instituțiile publice de a nu acumula plăți restante până la sfârșitul anului 2024. Responsabilitatea pentru evitarea arieratelor revine ordonatorilor de credite, care sunt direct răspunzători pentru managementul eficient al resurselor financiare. În cazul în care sunt identificate plăți restante, măsurile disciplinare se aplică cu rigurozitate.

Guvernul a decis, de asemenea, să suspende temporar procesul de retrocedare și plata despăgubirilor pentru imobilele preluate abuziv în perioada regimului comunist, precum și pentru alte categorii de bunuri. Începând cu data intrării în vigoare a ordonanței și până la 31 decembrie 2024, Autoritatea Națională pentru Restituirea Proprietăților (ANRP) va suspenda emiterea titlurilor de plată pentru despăgubiri.

Această decizie afectează direct persoanele care așteptau compensațiile legale pentru bunurile pierdute. Suspendarea acestor plăți este justificată de Guvern prin necesitatea stringentă de a controla cheltuielile bugetare și de a menține stabilitatea financiară a statului. Deși măsura este temporară, există riscul ca aceasta să genereze nemulțumiri și litigii suplimentare împotriva statului român.

            Inghețarea salariilor în sectorul public

Continuă să citești

Te-ar putea interesa și