stiriacum.ro

Suntem sociabili

Social

18 august: Moartea căpitanului aviator Alexandru Șerbănescu, unul dintre așii aviației militare române din timpul celui de Al Doilea Război Mondial.

Publicat

în

LECȚIA DE ISTORIE prezentată de profesorul Viorel Guțu – 18 august: Moartea căpitanului aviator Alexandru Șerbănescu, unul dintre așii aviației militare române din timpul celui de Al Doilea Război Mondial.

La data de 18 august 1944 în timpul unei lupte aeriene deasupra localității Viperești din județul Buzău, avionul pilotat de către căpitanul aviator Alexandru Șerbănescu, a fost doborât de inamic, fiind copleșit de Mustangurile americane ce escortau aeronavele de bombardament ce acționau asupra Ploieștiului. Amintesc că Alexandru Șerbănescu a fost un as al aviației de vânătoare române în timpul celui de Al Doilea Război Mondial , iar în momentul dobotârii sale era pilotul cu cel mai mare număr de victorii aeriene ( peste 50) din Forțele Aeriene Regale ale României. Cel ce avea să devină eroul aviator Alexandru Șerbănescu s-a născut în anul 1912 în Colonești, județul Olt, fiind al treilea copil din cei șase ai soților Alexandru și Maria Șerbănescu.

A urmat școala primară în satul natal, apoi gimnaziul la Iași, iar din 1927 devine elev la Liceul Militar de la Mănăstirea Dealu, liceu pe care îl absolvă în anul 1931. În continuare se înscrie la Școala Militară de Ofițeri de Infanterie „Principele Carol” din Sibiu. Termină această școală în anul 1935 cu gradul de sublocotenent și este repartizat la Batalionul 3 Vânători de Munte Brașov unde arată aptitudini militare deosebite, primind aprecierea comandanților săi.

În anul 1938 este avansat la gradul de locotenent, iar între anii 1939 și 1940 urmează cursurile teoretice de zbor la Școala de Ofițeri de Aviație „Regele Carol al II-lea” din București. Acumulând peste 250 ore de zbor și obținând brevetul de pilot de război, este repartizat ca instructor de zbor la Școala de Ofițeri pentru Aviație Ghimbav. La 22 iunie 1941 (data intrării României în cel de al Doilea Război Mondial), Alexandru Șerbănescu este mobilizat la Grupul 9 Vânătoare din cadrul Forțelor Aeriene Regale Române. În anul 1942, împreună cu Grupul 9 Vânătoare pleacă pe frontul de la Stalingrad unde va avea peste avea 25 de victorii omologate, fiind cel mai bun pilot român, fapt ce i-a adus recunoașterea și din partea aviației germane, fiind decorat cu ,,Crucea de Fier „de mareşalul von Richthofen, comandantul Flotilei a IV-a Aeriene germane . Având în vedere aprecierile elogioase ale Comandamentului Flotei IV Aeriană germană, privind vitejia în luptă a piloţilor români din Grupul 9 Vânătoare, comandantul flotilei aeriene germane va propune aviatorilor care luptau în acest grup, sa facă parte din cea mai de elită unitate a aviaţiei de vânătoare germane, Flotila 3 Udet. Germanii urmau să le pună la dispoziţie aviatorilor români un număr de 20 de avioane de vânătoare noi de tipul Me-109 G4, împteună cu întreaga dotare. Aviatorii români au fost primiţi cu respectul cuvenit de întreaga comandă a flotilei Udet, iar germani au adus pentru fiecare pilot român câte o ladă inscripționată cu gradul şi numele complet al fiecăruia, ladă ce conţinea numeroase lucruri, de la la costumul de zbor de iarnă încălzit electric, cască de zbor cu radio, până la set de hărţi şi uniforme militare. Însă toate erau uniforme militare germane, astfel ca a apărut o situaţie excepţională, deoarece aviatorii români trebuiau să poarte uniforma aviaţiei germane deși ei reprezentau aviatia de vânatoare româmă.

Alexandru Şerbănescu a fost cel care s-a opus, iar la îndemnul său, niciun aviator român nu a acceptat să îmbrace o altă uniformă decât aceea a Forţelor Aeriene Regale Române.
După două zile de aşteptare tensionată, prin dispoziţia specială venită de la Înaltul Comandament German, comandantul flotilei i-a anunţat pe aviatorii noştri că au primit aprobare să poarte uniformele româneşti. Imediat piloţii români s-au prezentat pe aerodrom, unde aşteptau cele 20 de avioane de tip Messerschmitt 109 G 4, dar cu însemnele armatei germane.

Piloţii români erau puşi iarăşi în faţa unei situații inacceptabile și din nou Şerbănescu s-a adresat comandantului Flotilei şi l-a informat că avioanele, chiar dacă fuseseră primite în dar de la germani, aparţineau armatei române şi în consecinţă, aparatele de zbor nu puteau să îndeplinească misiuni de luptă sub însemnele altei armate. După alte trei zile, comandantul flotilei le-a comunicat piloților românii: „Cu toată opoziţia forurilor de decizie ale Flotilei de Vânătoare , însuşi mareşalul Hermann Goring a ordonat ca pe avioanele românilor să se vopsească imediat însemnele şi culorile Aviaţiei Regale Române”.

În anul 1944 Alexandru Șerbănescu va deveni comandant al Grupului 9 Vânătoare și va fi decorat cu Ordinul Mihai Viteazul si cu alte numeroase ordine si medalii. În data de 5 aprilie 1944 au început bombardamentele aeriene executate de forțele aliate asupra obiectivelor strategice și economice românești. Primul raid de proporții, cunoscut sub numele de ,,Operațiunea Tidal Wave” a avut loc la 1 august 1943, când, în jur de 177 de bombardiere americane B-24 Liberator au participat la operațiunea de atacare a instalațiilor petroliere de pe Valea Prahovei. La data de 18 august are loc un nou raid de bombardament la care participă in număr de 370 de bombardiere, împreună cu escorta lor, în total în jur de 800 de avioane, iar piloții Grupului 9 Vânătoare se pregătesc pentru a riposta. În dreptul Brașovului piloții români dintr- o formație de 12 avioane întâlnesc o patrulă de 60 de avioane americane de vânatoare, cu care se angajează în luptă. Dar în scurt timp piloții români sunt copleșiți de numarul prea mare de inamici iar căpitanul Alexandru Șerbănescu este lovit și cade în dreptul localității Viperești de pe Valea Buzăului. Astfel, avea să se sfârșească unul dintre cei mai buni piloți de vânătoare români, unul dintre așii aviației românești, ce a avut cea mai frumoasă activitate de război, totalizând un numar de 590 de misiuni de luptă , participând la 235 de lupte aeriene si avănd la activ 50 de avioane inamice doborâte

Continuă să citești
Scrie o opinie

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Cine este Sorin Rosca fondatorul Connect Timisoara?

Publicat

în

De către

Cine este Sorin Roșca?

Sorin Roșca este un antreprenor din Timișoara, recunoscut pentru contribuțiile sale în domeniul service-urilor de telefoane și tablete, precum și pentru inițiativele dedicate educației antreprenoriale. Cu o experiență solidă și proiecte de impact, el reprezintă un exemplu de dezvoltare profesională și personală prin muncă și adaptabilitate.

Parcurs profesional și provocări depășite

Sorin Roșca a început cariera profesională lucrând pe șantier și în industria prelucrării marmurei. În 2007, s-a mutat în Timișoara pentru a-și continua educația la Universitatea de Vest, dar a fost nevoit să renunțe din cauza dificultăților financiare. Chiar și în această perioadă dificilă, a reușit să se angajeze la un centru de reparații telefoane, descoperind astfel o pasiune care avea să-i definească parcursul antreprenorial.

Datorită corectitudinii și implicării, a primit cadou firma la care lucra, incluzând stocurile și capital pentru dezvoltare. A urmat cursurile Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor, specializarea Marketing, pentru a-și completa cunoștințele și pentru a-și sprijini inițiativele de extindere a afacerilor.

Proiecte antreprenorialecine este sorin rosca

De-a lungul timpului, Sorin Roșca a fost implicat în mai multe proiecte notabile:

  • Gazon Timișoara: O firmă de amenajări exterioare.
  • GSG Pay: Un proiect pentru reîncărcarea electronică a cartelelor prepay.
  • Agenție imobiliară: O inițiativă care s-a încheiat rapid din cauza lipsei de experiență.
  • Șrot auto: O colaborare abandonată din cauza dificultăților de gestionare a fluxului de lucru.
  • Franciză Fornetti și amanet: Două afaceri din care a realizat exituri profitabile.
  • Trei puncte de lucru pentru reparații telefoane în Timișoara: Pe care le-a dezvoltat și apoi vândut cu succes.
  • iFix Timișoara: O firmă dedicată reparațiilor de telefoane, care a devenit un punct de referință în industrie.

GestiuneService.ro

Unul dintre cele mai importante proiecte ale sale este platforma ERP-CRM GestiuneService.ro, concepută pentru a ajuta centrele de service din România să îmbunătățească gestionarea afacerilor. Această soluție digitală contribuie la eficientizarea proceselor, maximizarea productivității și creșterea satisfacției clienților.

Eurepar.ro

O altă inițiativă semnificativă este platforma Eurepar.ro, care conectează clienții ce au nevoie să își repare dispozitivele cu service-urile capabile să ofere reparații la un nivel calitativ ridicat și la un preț competitiv. Această platformă facilitează accesul la servicii de încredere, aducând beneficii atât utilizatorilor, cât și partenerilor service.

Connect – Networking și învățare pentru antreprenori

Sorin Roșca este, de asemenea, fondatorul proiectului Connect, un context de networking și învățare pentru antreprenori. Connect creează oportunități pentru participanți de a învăța din reușitele și greșelile proprii, dar și ale altora. Obiectivul principal este dezvoltarea unei comunități antreprenoriale care promovează schimbul de experiențe și educația continuă.

O viziune pentru viitor

Prin activitatea sa, Sorin Roșca demonstrează că succesul vine din adaptabilitate, educație și dorința de a crea soluții care să aducă valoare. Cu o abordare pragmatică și un portofoliu de proiecte diverse, el continuă să fie un exemplu pentru antreprenorii din România.

Continuă să citești

Actualitate

Eveniment pentru antreprenori – Connect Timișoara

Publicat

în

De către

Jocul Vânzării” – Eveniment pentru antreprenori și vânzători, organizat de Sorin Roșca, la Connect Timișoara

Pe 11 februarie, Timișoara va găzdui un eveniment special dedicat celor care vor să-și perfecționeze abilitățile de vânzare: „Jocul Vânzării”. Organizatorul acestui workshop este Sorin Roșca, fondatorul Connect Timișoara, un spațiu dedicat antreprenorilor și profesioniștilor din regiune.

Despre Connect Timișoara
Connect Timișoara este o comunitate creată pentru a susține dezvoltarea mediului de afaceri local. Aici, antreprenorii și profesioniștii pot colabora, învăța și participa la evenimente care le oferă noi perspective și instrumente practice.

Prin Connect Timișoara, ne dorim să fim un punct de sprijin pentru antreprenorii locali, oferindu-le acces la educație, resurse și oportunități de networking. Evenimente precum ‘Jocul Vânzării’ sunt esențiale pentru a dezvolta comunitatea de afaceri din regiune și pentru a-i ajuta pe participanți să aibă un impact real în domeniul lor”, a declarat Sorin Roșca.

De ce să participi?
Evenimentul îl are ca invitat pe Răzvan Curcubătă, trainer de vânzări și coautor al cărții „Jocul Vânzării”, care a format peste 150.000 de participanți prin cursurile sale. Workshop-ul este conceput pentru a răspunde provocărilor din vânzări și pentru a oferi soluții practice care pot fi aplicate imediat.

Ce vei învăța?

  • Cum să descoperi nevoile reale ale clienților și să oferi soluțiile potrivite.
  • Cum să crești rata de conversie, transformând „Nu”-urile în „DA-uri”.
  • Cum să păstrezi atenția clienților, utilizând strategii demonstrate științific.
  • Cum să construiești încredere și autoritate în relația cu clienții.

Detalii eveniment:
📅 Data: 11 februarie
📍 Locație: Connect Timișoara
👨‍🏫 Trainer: Răzvan Curcubătă
👨‍💼 Organizator: Sorin Roșca

📌 Locurile sunt limitate!
Rezervă-ți locul acum și descoperă cum să câștigi Jocul Vânzării!

Pentru înscrieri și mai multe detalii, vizitați site-ul oficial al evenimentului!

Link Aici

Continuă să citești

Social

Vezi VIDEO! TUPEU DE ȘMECHER CU RAPTOR LA Timișoara! S-a urcat cu mașina peste o alta !

Publicat

în

De către

📹 Mai multe informații și imagini: Vezi video aici

🚨 Cine este de vină ?!🚗

La data de 17 ianuarie 2025, în jurul orei 18:00, pe bulevardul Antenei din Timișoara, un incident rutier a atras atenția polițiștilor în urma unor imagini apărute online.

👉 Cei doi șoferi implicați:
• Un bărbat de 48 de ani a fost sancționat cu o amendă de 2.430 lei și reținerea permisului pentru 90 de zile pentru neacordare de prioritate și conducere agresivă.
• Un bărbat de 35 de ani a primit aceeași amendă și suspendarea permisului pentru 30 de zile pentru conducere agresivă.

🛑 Ambii șoferi au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatele fiind negative.

⚖️ În plus, s-a întocmit un dosar penal pentru distrugere, iar polițiștii continuă cercetările pentru a stabili toate detaliile evenimentului.

 

#AccidentTimișoara #SiguranțaRutieră #PolițiaRutieră #ConducereResponsabilă #Timișoara

Continuă să citești

Te-ar putea interesa și