stiriacum.ro

Suntem sociabili

Stiri

Controverse la Consiliul Județean Timiș: Repartizarea Fondurilor Generează Nemulțumiri și Critici

Publicat

în

 

Repartizarea fondurilor către primăriile din județul Timiș, realizată în cadrul ședinței plenului Consiliului Județean, a stârnit nemulțumiri semnificative, în special în rândurile celor afiliați la PSD și USR. Surprinzător, și primariile PNL au fost afectate, în special cele care l-au contestat pe Alin Nica, președintele CJ Timiș și liderul PNL Timiș.

În cadrul ședinței, au fost efectuate două distribuiri de fonduri: o sumă provenind din fondul la dispoziția Consiliului Județean și o altă sumă defalcată din TVA. La a doua distribuire, destul de clară, 37 de primării au primit fonduri, dintre care 34 erau conduse de primari PNL și trei de edili care anunțaseră că trec la PNL: Bucovăț și Giarmata (ambele PMP) și Otelec (Pro România). Ciacova a primit 150.000 de lei, în timp ce celelalte au primit câte 50.000 de lei.

În cazul celei de-a doua distribuiri, 66 de unități administrativ teritoriale au fost vizate. Orașele cu primari PNL au primit în general 60.000 de lei, iar comunele PNL au primit câte 40.000 de lei. În contrast, comunele conduse de PSD au primit în mare parte 10.000 de lei, singurul oraș cu primar PSD, Recaș, nefiind alocat deloc. Alin Nica a fost acuzat de PSD și USR că distribuirea a fost strict politică, iar acesta a justificat că s-a dorit să compenseze modul în care guvernul a alocat fondurile.

Analiza distribuirii banilor indică faptul că, în medie, primariile PSD au primit 550.000 de lei de la guvern, în timp ce cele PNL au primit 400.000 de lei. Criteriile de distribuție a fondurilor de către CJ Timiș au fost următoarele:

– Lugoj (PNL): 0 lei
– Buziaș (PNL): 60.000 lei
– Ciacova (PNL): 97.970 lei
– Deta (PNL): 10.000 lei
– Făget (PNL): 60.000 lei
– Gătaia (PNL): 60.000 lei
– Jimbolia (PNL): 60.000 lei
– Recaș (PSD): 0 lei
– Sânnicolau Mare (PNL): 0 lei
și multe altele…

Această repartizare a generat dezbateri aprinse și a subliniat tensiunile politice la nivelul județului Timiș.

Continuă să citești
Scrie o opinie

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Gheorghe Tîrpe, Fost Director al Fabricii AEM din Timișoara, a Încetat din Viață la Vârsta de 89 de Ani

Publicat

în

De către

 

 

**Gheorghe Tîrpe, Fost Director al Fabricii AEM din Timișoara, a Încetat din Viață la Vârsta de 89 de Ani**

Timișoara și-a luat rămas bun de la unul dintre cei mai influenți lideri industriali ai orașului, prof. univ. dr. ing. Gheorghe Tîrpe, care a condus cu succes Întreprinderea de Aparate Electrice de Măsurat (AEM) între anii 1978 și 1990. Sub conducerea sa, AEM a traversat o perioadă de glorie, devenind o fabrică emblematică pentru oraș.

Înainte de mandatul său la AEM, Gheorghe Tîrpe a fost timp de șase ani inginer-șef la „Electrotimiș”, o altă unitate de producție importantă din Timișoara. De-a lungul carierei sale, Tîrpe a demonstrat o dedicare remarcabilă în domeniul ingineriei și al managementului industrial.

Contribuțiile sale nu s-au limitat doar la sectorul industrial. În plan didactic, Gheorghe Tîrpe a fost profesor universitar la Universitatea din Craiova timp de 15 ani, din 1990 până în 2005, influențând generații de studenți și aducând o contribuție semnificativă la dezvoltarea învățământului tehnic din România.

Pe lângă realizările sale profesionale, Gheorghe Tîrpe a fost activ și în sfera politică, fiind ales consilier în Consiliul Județean Timiș pentru trei legislaturi, unde a continuat să contribuie la dezvoltarea comunității locale.

Gheorghe Tîrpe a murit la vârsta de 89 de ani, lăsând în urmă o moștenire de excelență în industrie și educație. Înmormântarea va avea loc joi, 25 iulie, la ora 12, în cimitirul Cosminului.

Dumnezeu să-l odihnească!

Continuă să citești

Social

Horia Colibășanu: „S-au întâmplat multe în ultimele zile, în drumul nostru spre vârf”

Publicat

în

De către

 

 

Alpinistul Horia Colibășanu a împărtășit recent experiențele și dificultățile întâmpinate în încercarea de a atinge un nou vârf montan. În condițiile vitrege de la altitudini de peste 6.650 de metri, comunicarea a fost îngreunată de frigul extrem, făcând dificilă chiar și scrierea unui mesaj scurt.

### Vremea, un obstacol major

Colibășanu a subliniat că, deși muntele nu este deosebit de dificil, sezonul actual a fost nefavorabil din punct de vedere al vremii. Zăpada a căzut continuu noaptea și dimineața, iar până la ora 17 speranța unei îmbunătățiri a condițiilor meteorologice a fost în zadar. În plus, riscul de avalanșe a fost prezent, cu un expert în avalanșe, Billy, avertizând asupra unui risc moderat dar semnificativ.

### Așteptări și realități

Anul trecut, pe Broad Peak, Colibășanu a petrecut doar patru zile în taberele superioare, în timp ce anul acesta a stat deja opt zile în speranța unei ferestre meteorologice favorabile. „Știam că dacă vom reveni în tabăra de bază va trebui să renunțăm,” a spus el, menționând perturbările frecvente ale vremii care au afectat încercarea lor.

### Cursa contra-cronometru

După ce au coborât cu bine în tabăra de bază, echipa lui Colibășanu se află acum într-o cursă contra-cronometru pentru a prinde avionul spre casă. „Încercăm să facem 100 de kilometri în trei zile, doar că e cu urcat și cu coborât mult. Ieri am făcut 30 de kilometri în 11 ore,” a relatat alpinistul, descriind efortul enorm depus în condiții dificile. Cu o zi și jumătate de mers rămasă, echipa continuă să avanseze.

Horia Colibășanu a promis să revină curând cu întreaga poveste a expediției, exprimându-și recunoștința față de toți cei care i-au urmărit îndeaproape aventurile și pentru susținerea și gândurile bune primite.

„Vă mulțumesc tuturor celor care ați urmărit îndeaproape expediția și pentru toată susținerea și gândurile bune,” a încheiat el mesajul său.

Continuă să citești

Actualitate

Rabla Plus porneşte la drum. O nouă sesiune de înscrieri în program demarează la ora 10.00

Publicat

în

De către

 

 

Astăzi, de la ora 10.00, Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) dă startul unei noi sesiuni de înscrieri în cadrul Programului Rabla Plus, destinată persoanelor juridice, unităţilor administrativ-teritoriale şi instituţiilor publice. Această etapă se va desfăşura în perioada 22 iulie – 18 august 2024, beneficiind de alocări bugetare semnificative: 240.000.000 lei pentru persoanele juridice şi 120.000.000 lei pentru unităţile administrativ-teritoriale şi instituţiile publice.

Înscrierile vor fi realizate prin încărcarea documentelor necesare în aplicaţia informatică a programului, respectând limita sumelor alocate pentru fiecare categorie de solicitanţi.

În continuarea Programului Rabla Plus, va avea loc şi o a treia sesiune de înscrieri, între 19 august şi 19 septembrie 2024, cu fonduri de câte 100.000.000 lei alocate atât pentru persoanele juridice, cât şi pentru unităţile administrativ-teritoriale şi instituţiile publice. De asemenea, etapa destinată persoanelor fizice va fi deschisă în perioada 19 august – 25 noiembrie 2024, cu un buget de 100.000.000 lei.

Prin Programul Rabla Plus, solicitantul poate beneficia de un ecotichet pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, cu condiţia predării spre casare a cel puţin unui autovehicul uzat, dar nu mai mult de două. Cuantumul ecotichetului variază astfel:

– 25.500 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen (exclusiv motocicletele).
– 13.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid, care generează maximum 80 g CO_2/km conform standardului WLTP (exclusiv motocicletele).
– 13.000 lei pentru achiziţionarea unei motociclete electrice.

Este important de menţionat că ecotichetul se acordă doar pentru achiziţionarea unui autovehicul electric a cărui valoare nu depăşeşte suma de 70.000 euro, TVA inclus. În cazul instituţiilor publice şi unităţilor administrativ-teritoriale, acestea beneficiază de un ecotichet în cuantum de 120.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, fără a fi necesară casarea unui autovehicul uzat, conform precizărilor AFM.

Programul Rabla Plus continuă să susţină tranziţia către vehicule mai prietenoase cu mediul, oferind oportunităţi generoase pentru diverse categorii de beneficiari.

Continuă să citești

Te-ar putea interesa și