stiriacum.ro

Suntem sociabili

Actualitate

Va reuși CFR să electrifice ruta Oradea – Arad și Satu Mare cu noi fonduri?

Publicat

în

Va reuși CFR să electrifice ruta Oradea - Arad și Satu Mare cu noi fonduri?

Proiectul de electrificare a liniilor feroviare: Stadiul studiilor de fezabilitate pentru rutele Arad – Oradea – Satu Mare


În urmă cu un an, CFR a lansat procesul de licitație pentru realizarea studiilor de fezabilitate (SF) necesare electrificării liniilor feroviare pe traseul Arad – Oradea – Satu Mare – Jibou – Dej. Acest traseu este împărțit în trei loturi distincte: Boiu (Bihor) – Oradea, Oradea – Satu Mare și Satu Mare – Baia Mare – Jibou – Dej. Valoarea estimată a studiilor de fezabilitate pentru aceste loturi se ridica la aproape 40 de milioane de lei, iar durata contractului era de 30 de luni. În noiembrie 2023, s-a anunțat că studiul de fezabilitate pentru linia 328 Arad – Oradea va cuprinde secțiunea Boiu Bihor – Oradea – Arad, cu un cost estimat la 6 milioane lei. De asemenea, pentru linia 400 Oradea – Carei – Satu Mare, CFR a prevăzut un cost de 13 milioane de lei. Ulterior, după publicarea anunțului pe site-ul de licitații SEAP, nu au fost furnizate informații suplimentare referitoare la continuarea procedurilor de investiție.

O nouă tentativă pentru studiile de fezabilitate

În decembrie 2024, conducerea CFR SA a discutat despre tronsonurile prioritare pentru electrificare, ce vor beneficia de fonduri din cadrul programului de Modernizare. Într-o notă internă, CFR SA a solicitat modificări în documentele de licitație pentru studiile de fezabilitate. Printre tronsoanele incluse ca priorități se regăsesc Arad – Oradea și Oradea – Carei – Satu Mare. CFR SA a cerut regionalelor să inițieze procedurile de achiziție a SF-urilor pentru aceste tronsoane.

Buget crescut pentru studiul de fezabilitate

În ianuarie 2025, CFR SA a anunțat intenția de a aloca 16,8 milioane de lei, prin Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara, pentru elaborarea studiului de fezabilitate al proiectului de electrificare a secției Arad (Utvinișu Nou) – Boiu Bihor. Conform anunțului publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, SRCF Timișoara a subliniat că studiul de fezabilitate trebuie să respecte legislația națională și să propună soluții tehnice și economice optime pentru implementarea proiectului. Se menționează că în prezent, tronsonul electrificat dintre Arad și Oradea este cel dintre Arad și Utviniș, contractul pentru electrificarea tronsonului Boiu Bihor – Oradea fiind deja semnat. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este februarie 2025.

Stadiul lucrărilor pe ruta Oradea – Satu Mare

În legătură cu ruta Oradea – Carei – Satu Mare, nu s-a anunțat niciun nou concurs pentru realizarea studiului de fezabilitate. Conducerea CFR SA a comunicat că documentația pentru procedura de achiziție pentru studiul de fezabilitate, prima etapă a electrificării secției Oradea – Carei – Satu Mare, este în curs de pregătire. Caietul de sarcini a fost elaborat, iar o procedură de consultare a pieței a fost demarată pentru a stabili o valoare estimată a lucrărilor de electrificare. Se specifică faptul că proiectele feroviare prioritizate pentru electrificare vor fi finanțate din fonduri nerambursabile prin programul Fondul pentru modernizare.

Avansuri pe tronsonul Oradea – Cluj-Napoca

Conform monitorizării CFR SA, lucrările pe cele patru loturi ale proiectului de electrificare a căii ferate dintre Oradea și Cluj-Napoca au un avans variabil, între 4,03% și 22,60%. În ianuarie 2025, stadiul fizic al lucrărilor era astfel: pe lotul 1 (30,41 km) – 18%; lotul 2 (36,33 km) – 22,60%; lotul 3 (52,74 km) – 4,03%; și lotul 4 (46,74 km) – 7,10%. Costul total al contractului pentru electrificarea liniei Cluj-Napoca – Episcopia Bihor (166,2 km) este de 9,479 miliarde de lei, cu o contribuție din partea UE de 5,85 miliarde de lei. Data limită pentru implementarea acestui contract de finanțare este 31 decembrie 2026.

Întrebări pentru cititori

Ce părere aveți despre importanța electrificării căilor ferate din România? Credeți că aceste investiții vor îmbunătăți serviciile de transport feroviar? Vă invităm să ne lăsați comentariile și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!

#CFR #încearcă #din #nou #electrificarea #rutei #Oradea #Arad #și #Satu #Mare #Sau #suplimentat #banii #pentru #studiul #fezabilitate
2025-02-01 12:55:00

Continuă să citești
Scrie o opinie

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Când vor începe lucrările la noul stadion din Timișoara cu finanțare locală?

Publicat

în

De către

Finanțarea noului stadion din Timișoara: Informații esențiale


Președintele Consiliului Județean Timiș, Alfred Simonis, a anunțat că finanțarea pentru noul stadion din Timișoara, care va începe în 2027, nu este negociabilă. Conform Agenției de presă Rador, care citează Radio Timișoara, liderul CJ Timiș a subliniat că lucrările la stadion vor începe anul viitor, fiind finanțate inițial din fondurile administrației județene.

Planurile de construcție

Simonis a declarat: “Vom începe în 2026 pe banii noștri, proiectarea și execuția până la finalul anului și anul următor, concomitent cu Guvernul, care are obligația să investească în acest stadion. Banii Guvernului sunt resursele României.”

El a adăugat că, odată cu implementarea PNRR, Guvernul va trebui să cofinanțeze lucrările din 2027. “Avem putere economică și suntem principalul motor economic al României, în afara capitalei. Prin urmare, nu negocează chestiunea asta.”

Situația actuală a proiectului

Proiectul pentru noul stadion este momentan blocat din cauza unei contestații depuse în instanță de asocierea clasată pe locul doi, condusă de compania Concelex. Următorul termen din proces este stabilit pentru 19 noiembrie.

În contextul acestei situații, este important să ne întrebăm:

  • Ce impact va avea această construcție asupra economiei locale?
  • Care sunt pașii următori pentru avizarea proiectului?

Așteptăm opiniile voastre în comentarii și vă invităm să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!

#Lucrările #noul #stadion #din #Timișoara #vor #începe #bani #locali #Din #urma #să #vină #bani #din #bugetul #național #Banii #Guvernului #sunt #nici #lui #Bolojan #nici #mei #sunt #banii #României
2025-11-15 15:13:00

Continuă să citești

Actualitate

Ce sentință a decis confiscarea a 19 hoteluri în cazul jafului de la Băile Herculane?

Publicat

în

De către

Sentință în Jaful de la Băile Herculane: 19 Hoteluri Confiscate

Contextul Jafului

Jaful de la Băile Herculane a captat atenția opiniei publice, ridicând întrebări serioase despre siguranța în stațiuni și integritatea autorităților locale. Cei implicați au fost acuzați de furturi semnificative, iar cercetările au dus la descoperirea unor infracțiuni complexe.

Sentința Judecătorească

Recent, instanțele au pronunțat o sentință care a surprins pe toată lumea: 19 hoteluri au fost confiscate, marcând astfel o etapă importantă în lupta împotriva criminalității economice. Această decizie a generat reacții mixte în rândul localnicilor și investitorilor.

Implicările Confiscării

  • Impact economic: Confiscarea hotelurilor ar putea afecta economia locală.
  • Reconstrucția imaginii: Băile Herculane se află într-o perioadă de rebranding.
  • Măsuri de siguranță: Autoritățile promit măsuri suplimentare pentru protejarea stațiunii.

Concluzii

Această sentință este un semnal puternic că justiția își face datoria, dar și că industria turistică din Băile Herculane va trebui să se adapteze la noile condiții. Rămâne de văzut cum va evolua situația și ce măsuri vor fi luate pentru a preveni viitoare infracțiuni.

Întrebări pentru cititori

Ce părere aveți despre confiscarea hotelurilor din Băile Herculane? Credeți că această măsură va avea un impact pozitiv sau negativ asupra turismului din zonă?

Vă încurajăm să lăsați un comentariu cu părerile voastre și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!

#Sentință #în #Jaful #Băile #Herculane #hoteluri #confiscate #sta #Reper24.ro
2025-11-15 15:12:00

Continuă să citești

Actualitate

Când vor începe lucrările la noul stadion din Timișoara cu bani locali?

Publicat

în

De către

Guvernul va finanța noul stadion din Timișoara începând cu 2027


Finanțarea noului stadion din Timișoara, care va demara în 2026, este o chestiune certă, conform declarațiilor președintelui Consiliului Județean, Alfred Simonis. Acesta a subliniat că lucrările vor începe din fondurile administrației județene, iar Guvernul va contribui financiar începând cu anul 2027.

Detalii despre proiectul stadionului

Simonis a afirmat: „Vom începe în 2026 pe banii noștri, proiectarea și execuția vor continua până la finalul anului. Guvernul este obligat să investească în acest stadion, iar contribuția financiară se va realiza prin fonduri naționale.”

„Banii Guvernului nu sunt ai nimănui, ci ai României. Regiunea Timiș, ca principal motor economic, contribuie astfel la dezvoltarea țării,” a mai spus acesta.

Contestații și progrese legate de proiect

În prezent, proiectul de construcție a stadionului este blocat de o contestație depusă de asocierea care a terminat pe locul doi în licitație, condusă de compania Concelex. Următorul termen al procesului este stabilit pentru 19 noiembrie.

Întrebări pentru cititori

Ce părere aveți despre finanțarea noului stadion din Timișoara? Credeți că investițiile în infrastructură sportivă sunt esențiale pentru dezvoltarea regiunii? Vă invităm să lăsați un comentariu mai jos și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!

#Lucrările #noul #stadion #din #Timișoara #vor #începe #bani #locali #Din #urma #să #vină #bani #din #bugetul #național #Banii #Guvernului #sunt #nici #lui #Bolojan #nici #mei #sunt #banii #României
2025-11-15 15:14:00

Continuă să citești

Te-ar putea interesa și