stiriacum.ro

Suntem sociabili

Actualitate

Recomandări pentru tranzitarea frontierei în perioada mini vacanței de Sfânta Maria.

Publicat

în

Recomandări pentru tranzitarea frontierei în perioada mini vacanței de Sfânta Maria.

Ne aflăm în plin sezon estival şi urmează minivacanța de Sfânta Maria, prilej pentru mulți cetățeni români de a călători în afara granițelor ţării. Având la bază experienţa săptămânilor trecute, când media valorilor de trafic în timpul unei zile de weekend a depăşit 500.000 de persoane la nivel național, ne așteptăm și de această dată la o creștere semnificativă a traficului în punctele de frontieră, în special la graniţa cu Ungaria și Bulgaria.

 

Ne aflăm în plin sezon estival şi urmează minivacanța de Sfânta Maria, prilej pentru mulți cetățeni români de a călători în afara granițelor ţării. Având la bază experienţa săptămânilor trecute, când media valorilor de trafic în timpul unei zile de weekend a depăşit 500.000 de persoane la nivel național, ne așteptăm și de această dată la o creștere semnificativă a traficului în punctele de frontieră, în special la graniţa cu Ungaria și Bulgaria.

 

În acest context, Poliţia de Frontieră Română continuă să aplice măsurile aflate în competența instituției, dispuse încă de la începutul sezonului estival pentru asigurarea unui control operativ.

 

La nivelul tuturor structurilor teritoriale ale PFR s-au suplimentat arterele de control, în funcţie de configuraţia fiecărui punct şi de dinamica valorilor de trafic, s-a suplimentat personalul planificat la controlul documentelor, precum și echipamentele de control folosite, fiind utilizate inclusiv staţii mobile, în vederea asigurării controlului de frontieră în parametrii optimi.

 

Astfel, zilnic, aproximativ 3.900 poliţişti de frontieră desfăşoară, în această perioadă, activităţi de supraveghere şi control la frontiera de stat.

 

Tot pentru efectuarea formalităţilor de frontieră cu operativitate, echipe mobile din cadrul structurii centrale se vor deplasa în principalele puncte de trecere ale frontierei pentru a acorda sprijin colegilor aflaţi în teren.

 

Precizăm că punctele de prim ajutor instalate în PTF Nădlac II şi PTF Giurgiu de către autorităţile locale, la solicitarea Poliţiei de Frontieră, rămân operaţionale pe perioada weekend-urilor. Voluntari şi paramedici sunt pregătiţi să acorde ajutor de specialitate în cele două puncte, în caz de nevoie.

 

Menţionăm că la frontierele interne, formalităţile specifice se efectuează în comun cu autorităţile de frontieră ungare, respectiv bulgare, sens în care, în cadrul protocoalelor bilaterale, au fost contactate autoritățile statelor vecine în vederea stabilirii unor măsuri comune de fluidizare a traficului, astfel încât controlul de frontieră să se desfășoare cu operativitate şi totodată cu respectarea metodologiei de lucru.

 

În acelaşi timp, au fost dispuse și măsurile necesare pentru supravegherea sporită a frontierei de stat, în punctele de trecere şi în zona de competenţă.

 

În condiţiile în care, conform estimărilor, cele mai tranzitate puncte de trecere vor fi cele de la granița cu Ungaria şi Bulgaria, iar cele mai mari valori de trafic sunt înregistrate în punctele Borş şi Nădlac II, respectiv în Giurgiu şi Vama Veche, recomandăm călătorilor, utilizarea tuturor punctelor de frontieră deschise traficului internaţional de la graniţa de vest şi sud.

 

Astfel, la frontiera româno-ungară sunt operaţionale 12 puncte de trecere, după cum urmează:

  • pe raza jud. TimişT.F. Cenad – Kiszombor
  • pe raza jud. Arad:  T.F. Nădlac – Nagylak

                                         P.T.F. Nădlac II – Csanadpalota

                                         P.T.F. Turnu – Batonnya

                                         P.T.F. Vărşand – Gyula

  • pe raza jud. BihorT.F. Salonta – Mehkerek

P.T.F. Borş – Artand

                                         P.T.F. Bors II- Nagykereki

                                         P.T.F. Valea lui Mihai – Nyirabrany

                                         P.T.F. Săcuieni – Letavertes

  • pe raza jud. Satu MareT.F. Urziceni – Vallaj

                                                 P.T.F. Petea – Csengersima

 

La frontiera româno-bulgară sunt operaţionale 11 puncte de trecere a frontierei cu specific rutier:

  • pe raza jud. Giurgiu:  P.T.F. Giurgiu – Ruse
  • pe raza jud. Dolj: P.T.F. Calafat – Vidin

P.T.F. Bechet (Bac)

  • pe raza jud. Teleorman: P.T.F. Turnu Măgurele – Nicopol (Bac)

P.T.F. Zimnicea – Svistov (Bac)

  • pe raza jud. Călăraşi: P.T.F. Călăraşi/Chiciu (Bac)
  • pe raza jud. Constanţa: P.T.F. Vama Veche

P.T.F. Ostrov – Silistra

P.T.F. Negru Vodă – Kardam

Tot pe raza judeţului Constanţa, sunt deschise traficului P.T.F. Lipnița – Kainardja şi P.T.F. Dobromir – Krushari,  pentru autovehicule până la limita unei greutăți totale de 3,5 tone, iar programul de funcționare este de la ora 08:00 la ora 20:00.

 

Pentru a contribui la scurtarea timpului de control şi implicit la fluidizarea traficului, avem o serie de recomandări utile pentru participanţii la traficul transfrontalier:

  • verificarea valabilităţii documentului de călătorie cu care se intenţionează tranzitarea frontierei; deţinerea documentelor necesare pentru călătoria minorilor, cu recomandarea ca părinţii, înainte de plecare, să consulte condiţiile de călătorie în străinătate pentru minorii cetăţeni români, informații disponibile pe site-ul Poliţiei de Frontieră Române, astfel încât să fie evitate situaţiile neplăcute în care acestora nu li se permite ieşirea din ţară;
  • conducătorii mijloacelor de transport să se asigure că au documentele necesare pentru autovehicul: permisul de conducere valabil și corespunzător categoriei din care face parte vehiculul condus, certificatul de înmatriculare și dovada inspecției tehnice periodice;
  • pentru bunurile deţinute (altele decât cele de uz personal), să se păstreze documentele de provenienţă şi să se respecte prevederile legislaţiei vamale din România;
  • documentarea, în prealabil, la reprezentanţele diplomatice din România ale statelor în care se călătoreşte, cu privire la condiţiile particulare de intrare şi şedere;
  • având în vedere creşterea considerabilă a traficului în perioada estivala inclusiv pe aeroporturile internaţionale, recomandăm pasagerilor sa se prezinte la aeroport în intervalul de timp indicat de companiile de zbor şi de administraţia aeroporturilor
  • și nu în ultimul rând, recomandăm consultarea  aplicaţiei Trafic On-line, de pe pagina de internet www.politiadefrontiera.ro, care  prezintă o  estimare a timpului de aşteptare în punctele rutiere de trecere a frontierei pentru anumite intervale de timp.

 

În toată această perioadă, Poliţia de Frontieră va acționa în sistem integrat alături de celelalte instituții cu atribuții în domeniu, în special pentru fluidizarea traficului de persoane și mijloace de transport, dar și pentru gestionarea cazurilor apărute.

Continuă să citești
Scrie o opinie

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Ce aduce nou primului centru integrat de management al obezității la Timișoara?

Publicat

în

De către

Centrul Integrat de Management al Obezității la Spitalul Județean Timișoara


Spitalul Județean Timișoara a marcat o premieră în sistemul public de sănătate din România prin deschiderea unui centru integrat de management al obezității. Acest centru este dedicat persoanelor care se confruntă cu obezitatea, oferindu-le acces la toți specialiștii necesari într-o singură unitate medicală.

Abordare Inovativă pentru Problema Obezității

Estimările arată că aproape 70% dintre adulți luptă cu probleme de greutate. Centrul integrat de la Timișoara vine cu o abordare inovatoare, având ca obiectiv tratarea obezității și a complicațiilor asociate, cum ar fi cele cardiologice, endocrinologice și gastroenterologice.

Procedura de Acces la Servicii

Pacienții cu obezitate trebuie să se prezinte la spital cu un bilet de trimitere având diagnostic cod 279. Aceștia vor fi îndrumați de un manager de caz, medic specialist în diabet, nutriție și boli metabolice, care va evalua fiecare pacient în parte.

Servicii Personalizate și Suport Continu

După evaluare, se stabilește un plan personalizat pentru fiecare pacient. Un navigator de pacienți se ocupă de programarea acestora la specialiștii din cadrul centrului, asigurându-se că primesc nu doar indicații, ci soluții concrete pentru gestionarea obezității.

Informații Praktice

Noul centru își va desfășura activitatea în cadrul Ambulatoriului de specialitate al Spitalului Județean Timișoara, iar programările vor putea fi efectuate începând de luni. Deocamdată, acesta se adresează exclusiv adulților, însă în viitor se preconizează extinderea serviciilor și pentru minori, având în vedere că numărul copiilor care se confruntă cu creșterea în greutate este în creștere.

Întrebări pentru cititori: 1. Ce părere aveți despre deschiderea unui centru de specialitate pentru obezitate? 2. Credeți că este necesară o abordare similară și pentru copiii care se confruntă cu probleme de greutate? Vă invităm să răspundeți în comentarii și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!

#Primul #centru #integrat #management #obezităţii #Spitalul #Judeţean #Timişoara #Life #Style
2025-03-14 15:48:00

Continuă să citești

Actualitate

Cât de mult contează o picătură de sânge pentru viață? Tinerii din Reșița răspund! – Stiri Resita

Publicat

în

De către

Cât de mult contează o picătură de sânge pentru viață? Tinerii din Reșița răspund!  - Stiri Resita

Proiectul „LifeStream: dăruiește viață” – O Inițiativă de Succes în Reșița


Proiectul „LifeStream: dăruiește viață” a avut un impact semnificativ asupra tinerilor din Reșița, datorită implicării instituțiilor de învățământ, Direcției de Sănătate Publică și Centrului de Transfuzie Sanguină.

Desfășurarea Proiectului

În ultimul an, Asociația Tinerilor Ortodocși din Banatul de Munte a desfășurat un proiect sprijinit de Corpul European de Solidaritate, concentrându-se pe importanța donării de sânge în rândul elevilor și studenților din Reșița.

Obiectivele și Beneficiile Iniciativei

Scopul proiectului a fost de a încuraja tinerii, chiar și pe cei sub 18 ani, să conștientizeze importanța donării de sânge, prin exemplele oferite de colegii lor mai mari. Astfel, s-a dorit o schimbare a mentalității colective în privința acestui act altruist.

Colaborările Cheie

Instituțiile de învățământ implicate au inclus Colegiul Național „Traian Lalescu”, Colegiul Național „Diaconovici-Tietz”, Colegiul Național „Mircea Eliade” și Facultatea de Asistență Socială din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”. Aceste instituții, alături de Inspectoratul pentru Situații de Urgență și Direcția de Sănătate Publică, au contribuit activ la educarea tinerilor despre donarea de sânge și primul ajutor.

Activități și Campanii

Între martie 2024 și februarie 2025, au avut loc diverse activități educative, incluzând ateliere informative și de prim ajutor. Proiectul a culminat cu două campanii de donare de sânge, una în noiembrie 2024 și cealaltă în februarie 2025.

  • Ateliere interactive de educație pentru sănătate
  • Campanii de donare de sânge cu premii atractive pentru participanți

Importanța Implicării Tinerilor

Proiectul a reunit peste 350 de tineri din Reșița, demonstrând că un efort comun poate genera o schimbare pozitivă în comunitate. Conștientizarea despre donarea de sânge este esențială pentru salvarea de vieți, iar acest proiect a fost un pas important în educarea generațiilor viitoare.

Reflecții Finale

„Acest proiect a reușit să aducă tinerii mai aproape de cauza donării de sânge, considerată o datorie morală. Ne bucurăm că am avut ocazia să implicăm comunitatea în aceste activități educaționale.”

donare sange

Prin acest proiect, tinerii din Reșița au avut ocazia să participe la activități care nu numai că le-au diversificat orizontul de cunoștințe, dar au contribuit și la sănătatea publică.

Întrebări pentru cititori:

  • Ce părere aveți despre importanța donării de sânge în comunitate?
  • Ați participa la o campanie de donare de sânge?

Vă invităm să ne împărtășiți opiniile în comentarii și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale pentru a răspândi mesajul despre donarea de sânge!

#Sute #tineri #din #Reșița #dăruit #picătură #sânge #pentru #viață
2025-03-14 16:00:00

Continuă să citești

Actualitate

Mihai Pașca, noul prefect al Aradului: Ce înseamnă jurământul său?

Publicat

în

De către

Mihai Pașca, noul prefect al Aradului: Ce înseamnă jurământul său?

Mihai Pașca, noul prefect al județului Arad

Image

Fostul secretar de stat în Ministerul Justiției, Mihai Pașca, a depus jurământul vineri, preluând astfel funcția de prefect al județului Arad, unde îl înlocuiește pe Toth Csaba, recent numit subprefect.

Decizia de numire a lui Pașca ca prefect a fost aprobată de guvern joi, în aceeași ședință în care Toth Csaba a fost eliberat din funcție și numit subprefect.

Mihai Pașca, în vârstă de 43 de ani și membru al PNL Arad, este avocat de profesie și a deținut funcția de secretar de stat în Ministerul Justiției din februarie 2021 până la numirea sa ca prefect.

În urma prestării jurământului, Pașca a declarat că experiența sa acumulată în cadrul guvernului va fi esențială în noua sa funcție: ‘Este momentul întoarcerii acasă, sunt nerăbdător să începem lucrările. Tot ce am învățat în toți acești ani va fi la dispoziția locuitorilor județului, și aștept să construim o relație bazată pe încredere și respect’, a spus el.

Toth Csaba, care a ocupat funcția de prefect din 4 martie 2021, s-a remarcat prin diplomație și echidistanță în gestionarea problemelor județului. El a afirmat că, deși a reușit să mențină o imagine de stabilitate, au existat și tensiuni pe parcursul mandatului său.

‘Primii doi ani au fost dificili, având în vedere pandemia și alte provocări, inclusiv crizele de sănătate publică. Am gestionat multiple situații de urgență, însă am încercat să menținem toate aceste probleme în interiorul instituției, evitând astfel publicarea lor’, a explicat Csaba.

El a subliniat faptul că, prin discuțiile cu autoritățile locale, au reușit să rezolve multe probleme administrative înainte ca acestea să degenereze în procese legale.

Întrebări pentru cititori

Ce așteptări aveți de la noul prefect Mihai Pașca? Credeți că experiența sa în Ministerul Justiției va influența în mod pozitiv activitatea adminstrativă din Arad?

Vă invităm să ne împărtășiți opinia în comentarii și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!

#Arad #Fostul #secretar #stat #Mihai #Pașca #depus #jurământul #prefect
2025-03-14 15:29:00

Continuă să citești

Te-ar putea interesa și