stiriacum.ro

Suntem sociabili

Stiri

Calendar de weekend: Filmikon, concerte, expoziții

Publicat

în


Un festival de film care prezintă filme premiate de juriile ecumenice ale festivalurilor internaționale și o expoziție centrată pe cartea ca obiect de artă sunt printre opțiunile de pe agenda Bucureștiului.

In Bucuresti:

Pictograma filmului

18 ianuarie – 24 ianuarie

A doua ediție a evenimentului prezintă o selecție de filme premiate de-a lungul anilor de juriile ecumenice și interreligioase la peste 30 de festivaluri de film din întreaga lume. Proiecțiile au loc la Cinematograful Muzeul Țăranului Român, Catedrala Sf. Iosif și Cinematograful Union. Proiecții și evenimente vor avea loc și în țară, la Iași (23 ianuarie), Cluj-Napoca (24 ianuarie), Oradea (23 – 24 ianuarie). Mai multe detalii Aici.

Grădina luminilor: Frumoasa și Bestia

Până pe 2 martie

Grădina Botanică găzduiește o altă ediție a evenimentului Grădina Luminilor, de data aceasta cu tema Frumoasa și Bestia. Mai multe detalii Aici.

Book.art.est

Până pe 8 februarie

Această expoziție internațională și multidisciplinară centrată pe carte ca obiect de artă explorează „mai multe viziuni și tehnici prin care cartea devine mai mult decât un purtător de text, transformându-se într-un obiect sculptural, un mediu unic pentru artiștii vizuali și un punct de contact între literatură. iubitori și pasionați de artă.” Este deschis la Galeria Calderon Art Studio, parte a Centrului Cultural Mihai Eminescu. Mai mult Aici.

Mnemonice [back to the future]

Până pe 8 februarie

Expoziția, prilejuită de aniversarea a 10 ani a GAEP, reunește lucrări noi ale tuturor celor 14 artiști pe care galeria îi reprezintă sau cu care colaborează pe termen lung. Mai multe detalii Aici.

Concerts @ George Enescu Philharmonic

16, 17 ianuarie

Orchestra Filarmonicii George Enescu, dirijată de Julian Rachlin, interpretează un program de lucrări de Ceaikovski, Edvard Grieg și Dmitri Șostakovici. Pianista Eva Gevorgyan este solistă. Mai mult Aici.

In tara:

Luminile lui Caravaggio. Începutul modernității în pictura europeană, capodopere din colecția Roberto Longhi

Până pe 28 februarie

Expoziția, care își propune să evidențieze influența lui Caravaggio în rândul contemporanilor săi și contribuția sa la barocul european, include un tablou de Caravaggio, alături de lucrări ale unor artiști precum Lorenzo Lotto, Juseppe Ribera, Gian Battista Caracciolo, Dirck van Baburen, Mattia Preti, Gerrit Van Honthorst. Mai multe detalii Aici.

UnWorlding

Până la 1 martie

Această expoziție a duo-ului artistic Anca Benera și Arnold Estefán, artiștii români cu sediul la Viena, este deschisă la Fundația Art Encounters din Timișoara. Mai mult Aici.

Universul lui Salvador Dalí

Până pe 30 aprilie

Este una dintre cele mai mari expoziții dedicate artistului catalan din țară, și a fost prezentată anterior la București înainte de a fi deschisă la Cluj. Format din 170 de lucrări, invită spectatorii într-o călătorie de neuitat prin lucrările artistului: sculpturi în mărime naturală, mobilier suprarealist și alte opere de artă special create. Expoziția este deschisă la Hintz House. Mai multe detalii Aici.

Noua Speranta

Până pe 31 ianuarie

Cea mai recentă expoziție a artistului Roman Tolici este deschisă la Centrul Multicultural al Universității Transilvania din Brașov. Spectacolul, care adună lucrări recente ale artistului, va fi apoi prezentat în alte patru orașe din țară, respectiv Timișoara, Sibiu, București și Tulcea. Mai mult Aici.

(Fotografie: masezdromadermis | Dreamstime.com)

editor@romania-insider.com

www.romania-insider.com

Continuă să citești
Scrie o opinie

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Stiri

Incident în Piața 700, Timișoara: A aruncat trotineta electrică în tramvai

Publicat

în

De către

 

17 ianuarie 2025 – Polițiștii din cadrul Secției 1 Urbane Timișoara au fost solicitați să intervină în urma unui incident petrecut în Piața 700, în jurul orei 19:30. Un vatman în vârstă de 70 de ani a raportat autorităților un act de vandalism provocat de un călător, după un conflict spontan.

Ce s-a întâmplat?

Incidentul a început în tramvai, când un pasager a încercat să urce cu o trotinetă. Între acesta și vatman s-a iscat un conflict verbal. Supărat, călătorul a coborât din tramvai în stația Piața 700 și, folosindu-se de trotinetă, a lovit geamul ușii tramvaiului, provocând pagube.

Intervenția autorităților

Polițiștii s-au deplasat rapid la fața locului și au discutat cu vatmanul, care a relatat detaliile incidentului. În prezent, oamenii legii efectuează cercetări pentru identificarea autorului actului de vandalism și luarea măsurilor legale.

Dosar penal pentru distrugere

Pe numele autorului, încă neidentificat, a fost întocmit un dosar penal sub acuzația de distrugere, conform prevederilor Codului Penal. Poliția Timișoara continuă investigațiile pentru soluționarea cazului.

 

Continuă să citești

Actualitate

Recenzie de film românească – Începe anul cu Fellini și Be My Cat: A Film for Anne

Publicat

în

De către


La mulți ani 2025, dragi Insider, să fie un an bun! Și să înceapă cu clasice, unele universale, altele underground.

Regizorul italian Federico Fellini este unul dintre cele mai mari nume din istoria mediumului. A spune că a fost foarte influent este o subestimare. Are propriul adjectiv (fellini-esque), în timp ce scenele din filmele sale fac parte din meme. Gândiți-vă doar la Marcello Mastroianni și Anita Ekberg care se zboară în Fontana di Trevi din Roma (vezi trailerul de mai jos pentru a vă împrospăta memoria).

Cinema Eforie în prezent proiectează unele dintre filmele sale. Fellini a devenit din ce în ce mai baroc cu timpul, dar am un punct slab pentru aceste fotografii timpurii, mai puțin fantastice, dar mai accesibile emoțional. Vițeii (1953) va fi pentru totdeauna una dintre preferatele mele. Amplasat în orașul său natal, Rimini, din nordul Italiei, pe coastă, urmărește un grup de prieteni în vârstă de douăzeci de ani care refuză să crească. Un film melancolic și ocazional de amuzant, despre maturitate, care dă semne ale somptuozității vizuale care l-ar face un regizor atât de iubit. Una dintre scenele pe care mi le amintesc până în ziua de azi este mișcarea camerei care imit-o pe cea a unui tren care duce la loc personajul principal. Nu prea este un spoiler dacă îl includ și mai jos.

Filmele sale cele mai apreciate de critici sunt 8½ și Dolce Vitași le puteți prinde pe amândouă. Prima este o interpretare meta-fictivă a crizei artistice (și personale) a unui regizor și a celor mai faimoase filme despre realizarea de filme. Fellini și-a numărat filmele anterioare înainte de a face asta, de unde și titlul. Unele părți din ea au îmbătrânit puțin puțin (adică reprezentarea femeilor), dar este încă, și pe bună dreptate, unul dintre cele mai influente filme. Dolce Vita a făcut celebru termenul de „viață dulce” italiană și a dat naștere termenului „paparazzo”, bazat pe personajul unui fotograf foarte persistent numit Paparazzo. El deranjează vedetele de cinema și personajele bogate și decadente din anii de după război. Drama îi urmărește prin treburile și petrecerile lor. Uimitor de frumos și la fel de decadent din punct de vedere vizual ca și subiecții săi, este totuși o satira blestemată a eșecului moral și de neuitat. Fotografiile din Roma și vilele sale de noapte sunt și ele înrădăcinate în memoria mea.

Uniunecealaltă cinematecă din București, va arăta un alt clasic duminică de la ora 17:00, dar băiete, ce gen și anvergură foarte diferită. a lui Adrian Țofei Fii pisica mea: un film pentru Anne a avut premiera în 2015 și, printr-un mare noroc, s-a întâmplat să fiu acolo. Cu siguranță, cred că niciunul dintre noi în teatru nu o va uita vreodată: unii în bine și alții în rău (au fost părăsiri, să spunem așa). Intriga este nebună, dar într-un mod grozav: regizorul joacă și rolul principal al filmului, un tânăr regizor pe nume Adrian (ha!) atât de obsedat de actrița americană Anne Hathaway încât încearcă să o convingă să vină în România și să lucreze. cu el, trimițându-i un mic film ca o prezentare, în care el distribuie trei tinere actrițe locale pentru a-și demonstra abilitățile. Și toți seamănă cu ea… Ceea ce face el de fapt cu și pentru ei este o altă poveste înfiorătoare.

Filmul de groază al lui Țofei se încadrează în categoria „found footage”: ceea ce este prezentat este prezentat ca un film „real” cu „protagoniștii” din poveste care este ulterior găsit și prezentat publicului, ca un documentar. În genul de groază, filmările sunt de obicei găsite după ce personajele au murit sau au fost ucise. Cel mai rapid exemplu la care mă pot gândi este Proiectul Vrăjitoarei Blair (1999), scandalos când a apărut pentru că publicul a crezut că nu este pus în scenă. Ah, zilele dinainte de spoilere pe internet. Nu am mai văzut așa ceva Fii pisica mea aici, iar până la această dată este singurul film românesc cu imagini găsite pe care îl cunosc. Numai asta l-ar face să iasă în evidență, dar există multe alte motive pentru a o admira. Este un debut uimitor, amuzant, ascuțit și absolut neînfricat.

Este un film foarte neliniștitor prin estetica sa cu buget redus (și cel mai probabil producție), mai ales prin performanța hotărâtă a lui Țofei ca fan și realizator dement, și o modalitate grozavă de a estompa granițele dintre ficțiune și „realitate”, regizor și caracter. El stă departe de sângele pur și simplu, dar ce călătorie impresionantă este aceasta. Îl admir foarte mult și am fost șocat să citesc că este prima proiecție în București. Pe de altă parte, având în vedere starea genului și a filmului de groază în această țară, nu este teribil de surprins. Presupun că internetul și proiecțiile private sunt mai prietenoase cu acest tip de filme. Sunt destul de sigur Fii pisica mea are un cult până acum și un ecran mare l-ar face doar mai mare.

Seria de proiecții de la Union, Salon des Refusés – o referire la celebra expoziție de artă pariziană din 1863 când picturile acum parte din canon respinse de la prestigiosul salon de artă principal au fost prezentate separat – programează filme care au căzut printre crăpături a selecției festivalurilor locale, filme prezentate rar sau deloc în România și urmate de discuții ale realizatorilor de film. Merită foarte mult timpul tău dacă ești în București. Verifică mai multe despre el aici.

By Ioana Moldovan, columnist, ioana.moldovan@romania-insider.com

(Foto: reproducerea unui print realizat de artistul stradal Blub care face referire la o scenă din Dolce Vita a lui Federico Fellini; sursă: De peste mări | Dreamstime.com)

www.romania-insider.com

Continuă să citești

Stiri

Executiv român sub tirul criticilor pentru modificările regulilor electorale vizând platformele de socializare și diaspora

Publicat

în

De către


Zece organizații neguvernamentale din România au emis o scrisoare comună în care critică executivul pentru ordonanța de urgență adoptată joi, 16 ianuarie, care prevede sancțiuni, inclusiv o taxă pe cifra de afaceri, pentru giganții rețelelor de socializare care nu respectă regulile privind reclamele electorale.

O altă măsură guvernamentală susținută de opoziție limitează votul în diaspora conform orei locale a României.

Taxa pe cifra de afaceri de 1-5%.

Prima ordonanță în cauză prevede obligația de a marca reclamele de campanie pe rețelele de socializare. De asemenea, conține amenzi pentru giganții rețelelor sociale care nu respectă noile reguli.

În ședința de guvern din 16 ianuarie, premierul Marcel Ciolacu a spus că amenzile pentru încălcarea acestor reguli ar putea ajunge până la 5% din cifra de afaceri a giganților rețelelor de socializare.

Măsurile, care se vor aplica pentru viitoarele alegeri prezidențiale din mai, au fost adoptate fără nicio dezbatere publică semnificativă, potrivit ONG-urilor.

„Există multe aspecte ale proiectului propus care ar putea afecta drepturile fundamentale, cum ar fi libertatea de exprimare, sau care intră direct în conflict cu legislația existentă – Regulamentul DSA sau Legea nr. 334 privind finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale”, se arată în scrisoare. , citat de G4Media.

Platformele de rețele sociale vor primi notificări de la autorități pentru a marca postările în mod corespunzător în termen de 5 ore, în caz contrar se pot aplica penalități.

De asemenea, ordonanța este neclară, un defect fatal pentru o lege normativă, spun ONG-urile.

„Nu reiese clar din formularea acestui articol că reglementările s-ar referi exclusiv la materiale publicate de un actor politic sau în numele acestuia, așa cum prevede Regulamentul european privind publicitatea politică. Legislația privind campaniile online este deja complexă și, în unele privințe, restrictivă. Este crucial ca reglementarea comunicării în timpul campaniei electorale să nu încalce libertatea de exprimare a cetățenilor de rând care se exprimă pe rețelele de socializare”, se mai spune în scrisoare.

Forumul de experți, Asociația pentru Tehnologie și Internet, ActiveWatch, Centrul pentru Inovare Publică, Centrul pentru Studiul Democrației, Miliția Spirituală, Centrul de Cercetare pentru Drepturile Omului Respiro, Centrul de Resurse Civice, Maria Krause, expert electoral independent, și CeRe: Centrul de Resurse pentru Participarea Publică sunt semnatarii scrisorii.

Timp de vot restricționat

Cealaltă măsură guvernamentală supusă atacului, de data aceasta a partidelor din opoziție, restricționează votul la alegerile prezidențiale la fusul orar al României. În practică, asta înseamnă că votul se va opri la ora 21:00, ora României, în ziua alegerilor, indiferent de țara în care are loc votul.

„Duminică, 4 mai, votul începe în secțiile de votare din străinătate la ora locală 7:00, dar se va încheia fie la ora locală 21:00 dacă suntem în estul României, așa cum a fost până acum, fie la ora 9:00. Ora PM România pentru secțiile de votare din vestul României, în fusurile orare corespunzătoare. Asta înseamnă că dacă mergem la un caz extrem în Statele Unite, la o secție de votare duminică, 4 mai, votul se va încheia când va fi ora 21.00 în România”, a declarat joi purtătorul de cuvânt al guvernului, Mihai Constantin.

Oficialul a menționat că măsura a fost adoptată la propunerea Autorității Electorale Permanente astfel încât să se elimine „decalajul de timp pentru influențarea votului” atunci când urnele s-au închis în România, dar au rămas deschise în străinătate.

Criticii spun că timpul restrictiv de vot este menit să pedepsească diaspora românească, care a manifestat un nivel ridicat de sprijin pentru politicianul de extremă dreapta Călin Georgescu sau pentru opoziţia reformistă. Premierul Ciolacu a apărat măsura, spunând că statul a depus eforturi pentru a permite românilor să voteze.

„Nicăieri în această lume, când procesul de votare se încheie în țara în care au loc alegerile – în cazul nostru România – procesul de vot nu continuă în altă țară. Nu există niciun exemplu pe care să-mi arăți în acest moment”, a spus Ciolacu.

În timpul primului tur al au anulat alegerile prezidențiale din 2024candidata reformistă de centru-dreapta Elena Lasconi l-a învins pe candidatul social-democrat, premierul Marcel Ciolacu, cu aproximativ 2.700 de voturi, asigurându-se locul doi și un loc în turul de tur. Văzând că cei doi candidați sunt apropiați după închiderea urnelor și eliberarea exit-poll-urilor, partidul de opoziție USR, pe care îl conducea Lasconi, a încurajat românii din SUA să o voteze.

radu@romania-insider.com

(Sursa foto: Gov.ro)

www.romania-insider.com

Continuă să citești

Te-ar putea interesa și