stiriacum.ro

Suntem sociabili

Actualitate

Cine este Mădălin Bunoiu, noul președinte interimar al PNL Timișoara?

Publicat

în

Mădălin Bunoiu numit președinte interimar al PNL Timișoara


Biroul Politic Județean (BPJ) al PNL Timiș a votat astăzi, în mod unanim, numirea lui Mădălin Bunoiu în funcția de președinte interimar al PNL Timișoara.

Despre Mădălin Bunoiu

Mădălin Bunoiu, în prezent prorector al Universității de Vest Timișoara, îl succede pe rectorul Marilen Pirtea, care a deținut anterior funcția de președinte interimar al PNL Timiș. Bunoiu a fost propus de Pirtea în cadrul primei ședințe a BPJ în noua sa componență.

Circumstanțele numirii

Nominalizarea a venit după ce fostul președinte ales, Cosmin Tabără, a refuzat să preia funcția. Este important de menționat că Tabără a fost înlocuit fără a se oferi un motiv clar, iar apoi a fost succedat de Cristian Bușoi, care la rândul său a fost înlocuit de Pirtea.

Viitorul lui Bunoiu în PNL

Mădălin Bunoiu este cunoscut ca un colaborator apropiat al lui Marilen Pirtea și este considerat de mulți drept un potențial candidat PNL la funcția de primar al Timișoarei în viitor.

Întrebări pentru cititori

Ce părere aveți despre alegerea lui Mădălin Bunoiu ca președinte interimar al PNL Timișoara? Credeți că el va avea succes în această funcție și va putea să atragă susținerea alegătorilor? Vă invităm să lăsați comentarii și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale.

#Prorectorul #UVT #Mădălin #Bunoiu #desemnat #preşedinte #interimar #PNL #Timişoara
2025-02-17 16:59:00

Actualitate

De ce Timișoara abandonează transportul public pe Canalul Bega?

Publicat

în

De către

De ce Timișoara abandonează transportul public pe Canalul Bega?

Timișoara renunță la vaporașele din transportul public pe Canalul Bega


Informații despre schimbare

Timișoara, recunoscută ca primul oraș din România care a implementat transportul public pe apă, ia în considerare eliminarea vaporașelor din sistemul de transport public. Primăria a stabilit că acest mod de transport nu este viabil din punct de vedere economic. Deși vaporașele sunt apreciate de turiști, autoritățile doresc să transforme Canalul Bega într-un loc de agrement și relaxare.

Noua viziune pentru Canalul Bega

Viceprimarul Timișoarei a declarat că planurile urmăresc să schimbe rolul canalului, făcându-l un punct de atracție turistică și o zonă verde. „Noi ne dorim ca Bega să nu mai fie doar un mijloc de transport, ci o destinație de recreere. Vaporașele actuale sunt considerate mai puțin prietenoase și luăm în calcul achiziția de ambarcațiuni electrice noi, care să ofere tururi pe Bega și să faciliteze excursii spre Serbia,” a precizat acesta.

Detalii despre Bega și vaporașe

  • Canalul Bega are o lungime de 44 de kilometri pe teritoriul României și 72 de kilometri în Serbia.
  • Societatea de Transport Public Timișoara administrează 7 vaporașe, fiecare având capacitatea de 50 de persoane.
  • Costul de construcție al vaporașelor a fost de aproape 2 milioane de euro, realizate la Galați de firma Spat Yard SRL.

Este clar că autoritățile locale doresc să valorifice potențialul Canalului Bega mai degrabă din perspectiva turismului, lăsând în umbră aspectul transportului public actual.

Întrebări pentru cititori

Ce părere aveți despre transformarea Canalului Bega în zonă de agrement? Credeți că vaporașele electrice ar putea îmbunătăți experiența turistică din Timișoara?

Vă invităm să împărtășiți gândurile voastre în comentarii și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!

#Timișoara #renunță #transportul #public #Canalul #Bega #Economic #este #nici #departe #eficient
2025-02-20 11:16:00

Continuă să citești

Actualitate

A fost finalizată modernizarea sediului ISU Arad? Vezi ce noutăți aduce!

Publicat

în

De către

A fost finalizată modernizarea sediului ISU Arad? Vezi ce noutăți aduce!

Finalizarea modernizării sediului Inspectoratului pentru Situații de Urgență Arad

Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Vasile Goldiș” din județul Arad anunță cu satisfacție finalizarea proiectului de modernizare a sediului, având ca scop creșterea eficienței energetice. Acest demers a fost posibil datorită fondurilor obținute prin Planul Național de Redresare și Reziliență, sub Componenta 5 – Valul renovării, Axa 2, care sprijină eficiența energetică în clădirile publice.

Obiectivul proiectului

Principalul obiectiv al acestui proiect a fost îmbunătățirea standardelor de eficiență energetică, în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, în paralel cu reducerea consumului de energie convențională și a emisiilor de CO2. Aceste modificări nu doar că vor reduce costurile de operare, dar vor contribui și la protejarea mediului.

Lucrările efectuate

În cadrul acestui proiect, au fost realizate următoarele lucrări:

  • Înlocuirea tâmplăriei exterioare;
  • Modernizarea sistemului de distribuire și producere a agentului termic prin instalarea unei pompe de căldură aer-apă;
  • Montarea sistemelor de climatizare cu ventiloconvectoare;
  • Instalarea panourilor solare fotovoltaice, cu o capacitate totală de 64 KW;
  • Izolarea termică a fațadelor și a planșeului;
  • Înlocuirea corpurilor de iluminat cu unele eficiente energetic.

Perioada de implementare

Implementarea acestui proiect s-a desfășurat între 15 decembrie 2022 și 28 ianuarie 2025, conform contractului de finanțare nr. 127068. Lucrările au avut loc pe parcursul anului 2024, iar recepția finală a fost realizată pe 28 ianuarie 2025. Valoarea totală a investiției a fost de 7.135.271,18 lei, cu o contribuție nerambursabilă de 6.883.593,24 lei.

Impactul modernizării

Modernizarea sediului Inspectoratului pentru Situații de Urgență va aduce beneficii semnificative în ceea ce privește eficiența energetică și economisirea resurselor, contribuind totodată la un mediu mai curat și sustenabil. Acest proiect este un pas important în direcția îndeplinirii angajamentelor internaționale și locale privind reducerea emisiilor de carbon.

Întrebări pentru cititori

Ce părere aveți despre inițiativele de modernizare a clădirilor publice pentru îmbunătățirea eficienței energetice? Considerați că astfel de proiecte ar trebui să fie extinse și la alte instituții? Vă invităm să lăsați comentarii și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!

#Modernizarea #sediului #ISU #Arad #fost #finalizată
2025-02-20 11:18:00

Continuă să citești

Actualitate

„De ce renunțăm la cartoful fierbinte chiar când vrem să-l păstrăm?” – Stiri Resita

Publicat

în

De către

Proiectul de Modernizare a Căii Ferate Reșița-Timișoara: Provocări și Perspective

Primarul Ioan Popa a făcut referire recent la proiectul de modernizare a căii ferate Reșița-Timișoara, un proiect esențial ce urmează să fie preluat de CFR Infrastructură. Cu toate acestea, termenele limită pentru finalizarea acestuia se apropie rapid, ceea ce pune sub semnul întrebării realizarea sa efectivă.

Riscurile și Provocările Proiectului

În ultimele săptămâni, primarul Popa a exprimat temeri cu privire la posibila nerealizare a proiectului, îndreptând atenția asupra CFR Infrastructură. Edilul a menționat că această instituție ar putea întârzia progresul, invocând lipsa de încredere în capacitatea administrației locale de a gestiona eficient proiectul. Discuțiile actuale implică Primăria Reșița, Consiliul Județean Caraș-Severin, Primăria Timișoara și Consiliul Județean Timiș, toate acestea având ca scop preluarea proiectului de către CFR.

Studiul de Fezabilitate și Pasii Următori

Primarul a declarat că, deși echipa sa a sperat să finalizeze tronsonul Voiteni-Reșița, proiectul va fi preluat de CFR Infrastructură, care va gestiona licitația pentru execuție. Popa a menționat: „Ne bucurăm că se face, sperăm să se facă dacă ei se țin de treabă. Dar timpul este foarte scurt.”

Aspecte Legate de Termen

Potrivit discuțiilor dintre CFR Infrastructură și Ministerul Transporturilor, termenul final pentru realizarea acestui proiect este estimat pentru vara sau iarna anului 2026. Întrucât lucrările constau în reînnoiri, nu este necesară obținerea unei autorizații de construire, ceea ce permite începerea rapidă a proiectului.

Cronologia Licitației

  • Așteptarea ofertelor: 35 de zile de la anunțul licitației.
  • Analiza ofertelor: Până la 4 luni pentru selectarea unui câștigător.

Primarul Popa a subliniat: „Noi am dorit să licităm, dar asta este. CFR Infrastructură nu are încredere că putem gestiona acest proiect.”

Concluzie

Proiectul căii ferate Reșița-Timișoara se află în prezent într-o situație incertă, prezintă provocări semnificative și necesită o colaborare strânsă între autoritățile locale și CFR Infrastructură pentru a asigura realizarea sa la timp.

Întrebări pentru cititori:

  • Credeți că proiectul căii ferate Reșița-Timișoara va fi finalizat la termen?
  • Care considerați că sunt cele mai mari provocări în implementarea acestui proiect?

Vă invităm să ne împărtășiți opinia voastră în comentarii și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!

#Cartoful #fierbinte #pleacă #noi #din #mână
2025-02-20 08:00:00

Continuă să citești

Te-ar putea interesa și