stiriacum.ro

Suntem sociabili

Actualitate

Cum se vor moderniza și extinde în trei ani Centrul pentru vârstnici de pe Bodrogului?

Publicat

în

Cum se vor moderniza și extinde în trei ani Centrul pentru vârstnici de pe Bodrogului?

Modernizarea Centrului de Îngrijire a Vârstnicilor de pe Calea Bodrogului


Reglementările legislative actuale

Condițiile impuse de legislația recentă sunt semnificativ diferite față de precedentele norme care reglementau Centrul de îngrijire a vârstnicilor de pe Calea Bodrogului. Acestea stipulează un termen de 3 ani pentru realizarea modificărilor necesare, iar Direcția de Asistență Socială a primit un buget de 250.000 lei de la Primărie pentru a începe procesul de obținere a documentației tehnice necesare lucrărilor de extindere și modernizare.

Nevoile de modernizare

Ultimele actualizări semnificative ale centrului au avut loc acum 20 de ani, iar spălătoria a fost modernizată complet în 1996. Deși igienizările se efectuează anual și centrul este bine întreținut, este evidentă necesitatea reconfigurării spațiilor existente. Noile standarde de calitate în servicii sociale au fost implementate începând cu 2018, iar un nou ordin guvernamental, valabil din ianuarie 2025, impune ca toate centrele care funcționează în clădiri vechi să se conformeze cerințelor actuale în termen de 3 ani.

Condiții de locuință pentru beneficiari

Aceaste reglementări cer ca fiecare cameră să fie dotată cu maximum 4 paturi și grup sanitar propriu. Scopul principal al acestor schimbări este de a îmbunătăți calitatea vieții beneficiarilor și de a le oferi un sentiment sporit de intimitate.

Statistica beneficiarilor

Centrul de pe Calea Bodrogului oferă servicii pentru 105 dintre cele 150 de locuri disponibile. Deși există camere cu 3, 4, 5 sau 6 paturi, noile norme impun limitarea la maxim 4 paturi pe cameră. Directoarea centrului, Dr. Fira Popa, a menționat că, în ciuda respectării vechilor standarde, este esențială adaptarea la noile norme care pun accent pe confortul și intimitatea vârstnicilor.

Planuri de extindere și finanțare

DAS Arad a explorat diverse surse de finanțare pentru extinderea necesară a spațiilor. Un program al Ministerului Muncii, destinat acestei cauze, urmează să fie lansat anul acesta. Direcția a solicitat Primăriei bugetul necesar pentru elaborarea proiectului tehnic, solicitarea fiind aprobată, iar un amendament la buget a fost votat pe 25 martie pentru alocarea celor 250.000 lei.

Angajamentul față de vârstnici

Dr. Fira Popa a subliniat importanța confortului pe care vârstnicii îl merită, menționând că lucrările de modernizare se vor desfășura în două etape pentru a minimaliza eventualele inconveniente pentru beneficiari. Cu o suprafață de 17.000 mp disponibilă, centrul are potențialul de a integra toate modificările necesare.

Întrebări pentru cititori

Considerați că modernizarea centrelor de îngrijire a vârstnicilor este o prioritate? Cum credeți că îmbunătățirile vor afecta viața de zi cu zi a beneficiarilor?

Vă invităm să vă exprimați opinia în comentarii și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale pentru a ajuta la informarea comunității!

#fac #demersuri #pentru #moderniza #și #extinde #în #maxim #ani #Centrul #îngrijire #vârstnicilor #Bodrogului #Special #Arad
2025-04-02 08:12:00

Continuă să citești
Scrie o opinie

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Ce s-a întâmplat între Timișoara și Arad? Trafic oprit din cauza unui pasaj căzut!

Publicat

în

De către

Traficul feroviar între Timișoara și Arad, întrerupt după prăbușirea unui pasaj


Circulația trenurilor între Timișoara și Arad a fost suspendată luni, după ce armătura unui pasaj aflat în construcție a căzut pe liniile de cale ferată. Trei trenuri sunt afectate de această situație.

Detalii despre incident

Incidentul a avut loc în timpul lucrărilor de modernizare a magistralei de cale ferată Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad. La Carani, în județul Timiș, un cofrag aflat în construcție pentru un pasaj rutier a căzut pe căile ferate. Această armătură trebuia să fie întărită prin turnarea de beton.

Nicio persoană rănită, dar traficul feroviar blocat

Din fericire, nu au fost raportate victime în urma incidentului. Totuși, circulația trenurilor este în continuare blocată.

Trenuri afectate

  • Trenul 1539 Oradea – Timișoara
  • Trenul InterRegio Curtici – Craiova
  • Trenul Regio Timișoara Nord – Oradea

Stadiul lucrărilor de modernizare

Lucrările pe Lotul 4 Ronat Triaj – Arad, menite să îmbunătățească viteza, capacitatea și siguranța circulației feroviare, au ajuns la un stadiu de execuție de 25%. Aceste lucrări sunt realizate de un consorțiu format din Webuild Spa, Partecipazioni Italia Spa și Salcef Spa.

Concluzie

Oprirea traficului feroviar între Timișoara și Arad ridică semne de întrebare cu privire la siguranța în timpul lucrărilor de infrastructură. Este esențial ca autoritățile să ia măsuri pentru a preveni astfel de incidente în viitor.

Întrebări pentru cititori

Ce părere aveți despre stadiul lucrărilor de modernizare a căilor ferate? Cum credeți că ar trebui gestionate astfel de incidente pentru a evita blocajele feroviare? Vă invităm să răspundeți în comentarii și să distribuiți acest articol pe rețelele sociale.

#Trafic #oprit #între #Timişoara #şi #Arad #după #structura #unui #pasaj #rutier #căzut #liniile #cale #ferată #Trei #trenuri #afectate
2025-11-17 16:37:00

Continuă să citești

Actualitate

Cum devine Strada Ștefan cel Mare (Reșița) un adevărat platou de filmare? – Stiri Resita

Publicat

în

De către

Reșița se transformă în platou de filmare pentru lungmetrajul „Nu e locul tău aici”


Între 20 și 23 noiembrie, orașul Reșița va deveni platou de filmare pentru lungmetrajul „Nu e locul tău aici”, cea mai recentă producție a regizorului Florin Șerban, realizată de Fantascope Films.

Detalii despre filmări

Filmările se vor desfășura pe strada Ștefan cel Mare, iar localnicii sunt informați cu privire la măsurile luate pentru desfășurarea adecvată a acestui eveniment.

Programul activităților

  • 20 noiembrie: Pregătirea străzii și eliberarea parcării.
  • 21 noiembrie: Amplasarea a 15 mașini de joc.
  • 22 noiembrie: Filmarea scenei principale între orele 14:00 și 04:00 pe străzile Dealul Mare și Victoriei.

Avertisment privind zgomotele

Locuitorii din apropiere sunt rugați să fie toleranți, deoarece vor exista zgomote generate de scenele de acțiune și de avarierea controlată a vehiculelor, conform scenariului.

Mulțumiri din partea Primăriei

Primăria Reșița mulțumește anticipat locuitorilor pentru sprijinul acordat și recunoaște contribuția regizorului Florin Șerban, care a ales Reșița ca loc pentru realizarea acestui proiect cinematografic.

Întrebări pentru cititori

Ce părere aveți despre organizarea filmărilor în orașul dumneavoastră? Credeți că astfel de evenimente aduc beneficii comunității? Așteptăm răspunsurile voastre în comentarii și nu uitați să distribuiți acest articol pe rețelele sociale!

#Strada #Ștefan #cel #Mare #Reșița #transformă #în #platou #filmare
2025-11-17 12:42:00

Continuă să citești

Actualitate

Am primit la redactie la adresa DGASPC Timiș.

Publicat

în

De către

Bună ziua, Vã scriu ca un simplu cetățean care nu poate rămâne indiferent la ce se întâmplă în instituțiile publice, în special la DGASPC Timiș.

În perioada 14–20 octombrie a avut loc concursul pentru postul de consilier juridic la un serviciu din cadrul DGASPC Timis -Linie telefonica pentru sprijin si consiliere destinata persoanelor vârstnice (informatii luate de pe site-ul Dgaspc – concursuri). Deși la proba scrisă au fost foarte mulți candidați cu rezultate foarte bune, câștigător a ieșit, „coincidență”, fiul doamnei Ilcau, director executiv protectia persoanelor adulte în cadrul instituției și superior direct pentru postul scos la concurs.

Toată lumea știe că doamna Ilcau a avut un rol important în stabilirea bibliografiei, tematicii și a comisiei, iar în ziua concursului și-a luat „strategic” concediu, așa cum se practică atunci când cineva vrea să evite formal conflictul de interese, dar să păstreze controlul. Probabil că doamna director dorește sa I lase moștenire postul, ca nu se poate explica de ce soțul ei care este avocat nu și-a angajat odrasla la cabinetul sau!??  Dar se pare ca în DGASPC este locul perfect pentru a face cariera și avere ( averea doamnei Ilcau este una considerabilă). Oare cum se face ca aceasta doamna Ilcau are atâta tupeul??? Va zic eu: țineți minte scandalul de la DGASPC când un angajat a luat mita sa facă certificate de încadrare în gead de handicap false? Acel angajat era mana ei dreapta și în subordinea ei, iar pe toate documentele a semnat și ea. Cu toate acestea aceasta doamna nu a fost cercetata!!!

La fel de îngrijorător este și faptul că doamna director general Monica Trușcă pare să fi favorizat acest rezultat fiind președinte în comisia de concurs. Nu pot afirma ce interese există între cele două, dar comportamentul lor ridică suspiciuni serioase și este clar că situația nu este una transparentă sau corectă. Exista suspiciuni ca soțul doamnei Ilcau care este avocat sa-i ofere servicii juridice doamnei Trusca , deoarece aceasta are un dosar penal.

Ca și cum nu era destul, după doar 5 zile de la angajare, noul consilier juridic, însoțit de mama-doamna Ilcau este trimis la București, la Palatul Parlamentului, pe bani publici. Puteți verifica ca vor fi acolo în data de 17 și 18 noiembrie. Nu este normal ca un proaspăt angajat, selectat într-o procedură deja controversată, să fie trimis într-o deplasare care pare mai degrabă o „excursie” decât o necesitate profesională.

Vă rog sa elucidati:
– modul de organizare a concursului;
– cine a stabilit bibliografia și tematica;
– cine a fost în comisia de concurs;
– modul de notare la interviu;
– posibilele situații de conflict de interese;
– legalitatea deplasării efectuate la câteva zile de la angajare;

– ce a primit  doamna Trusca , în schimbul acestei funcții.

Consider că ceea ce se întâmplă reprezintă o formă de nepotism și folosire a funcției publice în interes personal. Mai mulți  angajați DGASPC au fost dați afară in acest an ca să se facă loc rudelor și apropiaților celor din conducere. Este momentul ca aceste situații să fie verificate serios.

Continuă să citești

Te-ar putea interesa și