O delegație de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a efectuat o vizită tehnică semnificativă la fabrica Alstom Konstal din Katowice, Polonia, marcând un pas important în modernizarea rețelei feroviare din România. Scopul principal al acestei vizite a fost să inspecteze prima ramă, Coradia Stream RE-IR 102, care se află într-un stadiu avansat de producție și care, după teste riguroase, urmează să fie livrată ARF. Această inovație feroviară va fi introdusă în exploatare pe rețeaua feroviară din România, aducând cu ea beneficii semnificative pentru călători și pentru modernizarea infrastructurii feroviare.
Valoarea totală a contractului pentru achiziția a 37 de unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la impresionanta sumă de 2.421.771.878 lei, fără TVA. Finanțarea acestui proiect de amploare este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și din Bugetul de stat, subliniind importanța modernizării transportului feroviar în România.
Aceste trenuri Alstom au la bază tehnologie de vârf și vor face ca călătoriile pe calea ferată să devină mai rapide și mai confortabile pentru pasageri. Prima rută pe care aceste trenuri vor circula cu pasageri va fi București – Constanța, aducând un beneficiu semnificativ pentru călătorii care frecventează această rută aglomerată.
Ramele electrice de lung parcurs vor deservi o serie de rute importante din România, conectând orașe cheie precum București, Constanța, Brașov, Cluj, Iași și multe altele. Viteza maximă de rulare a acestor trenuri este de 160 km/h, oferind călătorilor un transport rapid și eficient. Compoziția acestor trenuri include șase vagoane, două dintre acestea fiind vagoane de capăt cu cabine de conducere, iar celelalte patru vagoane intermediare. Acest design asigură un număr generos de 351 de locuri pe scaune, oferind pasagerilor un nivel de confort și spațiu pentru a face călătoriile pe calea ferată mai plăcute.
Modernizarea infrastructurii feroviare și introducerea acestor noi trenuri reprezintă un pas semnificativ pentru dezvoltarea sistemului de transport feroviar din România. Această inițiativă va contribui la creșterea eficienței călătoriilor, la reducerea congestionării și la oferirea unei alternative mai durabile pentru călătoriile pe distanțe lungi. Cu astfel de investiții, viitorul transportului feroviar din România arată promițător, și călătorii se pot aștepta la o experiență mai bună pe calea ferată.